جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.01.2021, 15:39

بایدن ۱۷ فرمان اجرایی صادر خواهد کرد

منبع: العربیه.نت فارسی

رسانه‌های آمریکایی چهارشنبه ۲۰ ژانویه به نقل از مشاوران بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا گزارش دادند که او از امروز پس از تحلیف رسمی خود به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ۱۷ فرمان اجرایی صادر خواهد کرد تا فرمان های اجرایی ترامپ را ملغی سازد.

به گزارش رسانه ها، بایدن خروج آمریكا از سازمان جهانی بهداشت را لغو خواهد كرد و متعهد خواهد شد كه آمریكا به توافقنامه اقلیمی پاریس بازگردد.

بایدن همچنین فرمان ترامپ مبنی بر منع سفر شهروندان کشورهای مسلمان به ایالات متحده را لغو خواهد کرد.

او روند ساختن دیواری در مرز مکزیک با بودجه پنتاگون را متوقف خواهد کرد که در چهار سال گذشته، باعث بروز مشاجرات شدید سیاسی و قضایی شده بود.

طبق برنامه تدوین شده، بایدن در مراسم تحلیف، سوگند یاد خواهد کرد تا بتواند رسماً زمام قدرت را به دست گرفته و دوره ریاست جمهوری چهار ساله خود را آغاز کرده و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد.

گرچه ترامپ سرانجام در یک پیام ویدیویی برای بایدن آرزوی موفقیت کرد اما هرگز به رئیس جمهوری منتخب تبریک نگفت که در ۱۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و امروز چهارشنبه نیز مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن شرکت نخواهد کرد.

باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون در جریان تحلیف رئیس جمهوری دموکرات آینده در ساعت ۱۲:۰۰ به وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ) با حضور فشرده نیروهای امنیتی در پایتخت فدرال، در خط مقدم حضور خواهند داشت.

این روز مخصوصاً به دلیل ورود یک زن به عنوان معاون رئیس جمهوری برای اولین بار در تاریخ بزرگترین قدرت جهان، کتاب های تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد. کامالا هریس، ۵۶ ساله، اولین زن سیاه پوست هندی تبار است که عهده دار این سمت شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024