شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.01.2021, 11:42

جواد ظریف از مجلس این کشور دو «کارت زرد» گرفت

نمایندگان مجلس طی نشست علنی روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه مجلس از توضیحات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره دو سوال مطروحه درباره «مذاکره با آمریکا» و «دیپلماسی اقتصادی» قانع نشده و به ظریف دو کارت زرد دادند.

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت» جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات و فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس، نمایندگان مطرح کننده سوال از وزیر خارجه این کشور بوده‌اند.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سوال کریمی قدوسی از ظریف گفت: «سوال این نماینده در خصوص این است که علت تلاش برای مذاکره به آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چیست؟»

نمایندگان مجلس، پاسخ وزیر امور خارجه به سوال مذکور را با ۵۵ رای موافق، ۱۷۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر در جلسه علنی قانع‌ کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

همچنین عمویی در تشریح سوال فرهاد بشیری از وزیر امور خارجه ایران نیز تصریح کرد: «سوال این نماینده در خصوص این است که دیپلماسی اقتصادی در این دوران بسیار مهم است لکن از سوی وزارت امورخارجه بویژه خیلی جدی گرفته نمی‌شود. سوال این است چرا از این ظرفیت عظیم خیلی استفاده نمیگردد؟»

نمایندگان مجلس پاسخ ظریف به این سوال را نیز با ۹۰ رای موافق، ۱۳۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع رد کرده‌اند و بدین ترتیب وزیر امور خارجه این کشور طی یک روز دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده است.

جواد ظریف  در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس، مبنای سیاست کشور در توافق هستهای (برجام) را «فرمایش‌های» خامنه‌ای معرفی کرد.

ظریف در اینباره گفت: «در خط مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم؛ ایشان هفته گذشته فرمودند که برای بازگشت آمریکا به برجام عجله‌ای نداریم؛ در نظر ایشان نه هنوز برجام بوی گند می‌دهد و نه دفن شده و نه اتفاق دیگری افتاده است.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024