جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.01.2021, 21:45

پنتاگون قرار گرفتن اسرائیل تحت پوشش سنتکام را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا جمعه شب تایید کرد که طبق دستور ترامپ، اسرائیل به جای قرار گرفتن تحت پوشش فرماندهی اروپای ارتش آمریکا، زیر نظر فرماندهی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به پنتاگون دستور داده که اسرائیل را در پوشش فرماندهی ارتش ایالات متحده در خاورمیانه بگنجاند.

پنتاگون در بیانیه‌ای افزود، وزارت دفاع هر دو سال یکبار “طرح فرماندهی واحد” را بررسی می‌کند و تمام مرزها و روابط در برابر محیط عملیاتی را دوباره ارزیابی می‌کند. ما مرزها را برای کاهش بهتر خطر و محافظت از منافع و شرکای ایالات متحده طراحی می‌کنیم.

این تغییر در شرایطی صورت می‌گیرد که ترامپ هفته آینده کاخ سفید را ترک می‌کند و فرمان وی در روزهای آخر به این معنی است که اسرائیل از این پس از پوشش فرماندهی اروپایی ایالات متحده به فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) منتقل می‌شود. 

دربیانیه پنتاگون آمده است، کاهش تنش میان اسرائیل و همسایگان عرب از طریق توافق ابراهیم باعث شده تا یک فرصت راهبردی برای ایالات متحده فراهم کند تا شرکای اصلی خود را در برابر تهدیدات مشترک در خاورمیانه همسو کند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه و شرق آفریقا و آسیای مرکزی است.

سنتکام یکی از ۶ ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح ایالات متحده است و مرکز کنونی آن در پایگاه نیروی هوایی مک‌دیل در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024