پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 11.01.2021, 14:20

ویلیام برنز نامزد انتخابی بایدن برای ریاست سازمان سیا است

رادیو فردا: جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، ویلیام برنز، دیپلمات باسابقه آمریکایی را به عنوان مدیر پیشنهادی خود برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، معرفی کرده است.

تیم انتقالی بایدن از آقای برنز به عنوان یک دیپلمات باتجربه که از دانش، توانایی و چشم‌انداز لازم برای مقابله با تهدیدات علیه آمریکا برخوردار است، نام برده است.

گزینه پیشنهادی آقای بایدن برای ریاست سازمان سیا باید به تایید سنای آمریکا برسد.

ویلیام برنز که در دولت اوباما، معاون وزیر خارجه بود، نقش کلیدی در مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا و رسیدن به توافق هسته‌ای داشت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما از آقای برنز به عنوان «دیپلمات دیپلمات‌ها» نام برده است.

او که سوابقی چون سفیر آمریکا در روسیه و اردن را در کارنامه خود دارد، در سال‌های اخیر ریاست موسسه صلح بین‌المللی کارنگی را بر عهده دارد، از جمله حامیان مهم توافق هسته‌ای است و پیش از این خواستار بازگشت آمریکا به برجام شده بود.

آقای برنز در دوران مذاکرات هسته‌ای آمریکا با تیم هسته‌ای ایران به رهبری علی لاریجانی و سعید جلیلی نیز سرپرستی تیم آمریکا را بر عهده داشت.

او در دوران مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا که پیش از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئيس‌جمهور، در کشور عمان شروع شد نیز در کنار جیک سولیوان که آن زمان مشاور سیاست خارجی جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا، بود، حضور داشت.

جیک سالیون نیز در دولت بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی حضور خواهد داشت. در حال حاضر، خانم جینا هسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، را بر عهده دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024