جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.01.2021, 9:38

مرخصی درمانی سه روزه نسرین ستوده

نسرین ستوده،‌ وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی در زندان قرچک ورامین،‌ برای سه روز به مرخصی درمانی آمد. این خبر را رضا خندان همسر خانم ستوده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

آقای خندان روز جمعه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ / ۸ ژانویه ۲۰۲۱ در پیام کوتاهی نوشت: «دوستان گرامی، نسرین ساعاتی پیش جهت ادامه درمان به مدت سه روز به مرخصی درمانی آمد. به امید آزادی همه زندانیان»

نسرین ستوده از خرداد ۹۷ در زندان است. او در یک پرونده قدیمی به پنج سال حبس و در پرونده دومش برای اتهامات زیر مجموعا به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است: اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهگ غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن، ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی.

نسرین ستوده از سال ۹۷ و پس از دفاع از یکی از معترضان به حجاب اجباری زندان شد.  در میان این اتهامات سنگین‌ترین اتهام، تشویق به فساد و فحشاست که به خاطر دفاع از پرونده “دختران انقلاب” به او وارد شده و بابت این اتهام خانم ستوده حکم ۱۲ سال زندان گرفته است.

ستوده در سال‌های گذشته به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری و مقاومت در برابر فشارها در جمهوری اسلامی جوایز معتبری مانند جایزه ساخاروف، جایزه انجمن جهانی قلم و جایزه حقوق بشر اروپا و جایزه حقوق بشر اتحادیه قضات آلمانی را دریافت کرده است.

او برای وکالت متهمان سیاسی و فعالان حقوق زن، با  اتهاماتی چون “تبانی علیه امنیت ملی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “ضدیت با مجازات اعدام” به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که طبق قانون مجازات اسلامی، ۱۲ سال آن قابل اجراست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024