پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.11.2020, 15:13

خودکشی شش دانش‌آموز در رامهرمز

بی بی سی: دسترسی نداشتن به تلفن همراه برای آموزش آنلاین در زمان شیوع کرونا به عنوان یکی از دلایل اقدام به خودکشی در میان دانش‌آموزان مطرح شده است

مقام‌های محلی در خوزستان با تایید خودکشی چند دانش‌آموز در شهرستان رامهرمز طی هفته‌های اخیر، از تشکیل گروهی برای تحقیق درباره دلایل این پدیده خبر دادند.

در تازه‌ترین مورد فرماندار رامهرمز مرگ یک دانش‌آموز دختر ۱۵ ساله در این شهرستان را به دلیل خودکشی تایید کرد.

پیشتر گزارش شده بود که این دختر نوجوان شامگاه جمعه ۲۲ آبان اقدام به خودکشی کرده است.

رسانه‌های محلی و خبرنگاران گزارش داده‌اند که در یک ماه گذشته پنج مورد اقدام به خودکشی دیگر هم در میان دانش‌آموزان رامهرمز رخ داده است.

شهرستان رامهرمز با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در صد کیلومتری شرق اهواز، مرکز استان خوزستان واقع شده است.

آرش قنبری، فرماندار رامهرمز به خبرگزاری ایسنا گفت نمایندگانی از نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، بهزیستی، فرمانداری و آموزش و پرورش در تیم تحقیق درباره این خودکشی‌ها حضور دارند.

آقای قنبری گفت درباره دلیل خودکشی دختر ۱۵ ساله “صحبت‌های مختلفی شده است” از جمله این که “این دانش‌آموز چون دوست خود را از دست داده، خودکشی کرده است.”

مظنون اصلی: نداشتن تلفن همراه برای آموزش آنلاین

رحیم رستمی، مدیر آموزش و پرورش رامهرمز هم ” اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعارضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی” را از عوامل شیوع خودکشی در میان نوجوانان در این شهر دانسته است.

آقای رستمی دلیل خودکشی‌ یکی از دانش‌آموزان دختر را “مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل” عنوان کرده است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش رامهرمز از ۲۷ هزار دانش‌آموز این شهرستان دست کم ۴ هزار دانش‌آموز به تلفن همراه برای شرکت در کلاس‌های آنلاین دسترسی ندارند.

هم‌زمان با شیوع کرونا بسیاری از مدارس در ایران عملا تعطیل شده و آموزش به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌ای دنبال می‌شود که آموزش و پرورش راه‌اندازی کرده است.

این شبکه از طریق اپلیکیشن‌ شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموز) روی تلفن‌ همراه هوشمند یا تبلت در دسترس است.

از زمان راه‌اندازی این سامانه بارها موضوع دسترسی نداشتن دانش‌آموزان در خانواده‌ها و مناطق محروم به این شبکه به دلیل نداشتن توان مالی برای تهیه گوشی موبایل یا تبلت، مطرح و درباره پیامدهای آن هشدار داده شده است.

دو ماه پیش هم خودکشی محمد موسوی‌زاده، دانش‌آموز ۱۱ ساله‌ اهل بندر دیّر در استان بوشهر خبرساز شد.

در آن زمان رسانه‌ها دسترسی نداشتن به تلفن همراه را به عنوان یکی از دلایل خودکشی این دانش‌آموز گزارش کردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024