جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 15.11.2020, 13:39

ابتلای بیش از ۱۲ هزار نفر به کرونا در ایران طی یک روز

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: طی یک روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در یک روز گذشته ۲ هزار و ۵۴۴ نفر بستری شدند ادامه داد: در این مدت ۴۵۹ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱هزار و ۴۹۳ نفر رسید.

به گفته لاری، تا کنون ۵۵۸ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. اما ۵ هزار و ۶۶۶ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وزارت بهداشت ایران شرایط در استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان را قرمز اعلام کرد.

همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

انتقادهای تند اعضای شورای شهر به دولت بابت کرونا

علی نظری، عضو شورای‌شهر تهران، خطاب‌ به دولت گفت: «اگر شمار فوتی‌های روزانه کرونا در تهران از یک هواپیما بیش‌تر شده و هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که شرایط بحرانی است، پس دیگر باید چه شود که بگوییم به بحران رسیده‌ایم؟!»

او افزود: «وقتی مردم، نمایندگان مردم در شورا، استان‌داری و به گفته رئيس دفتر روحانی، رئیس جمهور هم راضی‌اند، ناراضی کیست و چرا واقعا شهر تهران تعطیل نمی‌شود؟ چندنفر شهروندان تهرانی باید هر روز جلوی چشم ما پرپر شوند تا به این نتیجه برسید باید شهر تعطیل شود؟ واقعا نمی‌دانم دولت دنبال چیست و این اندازه از  ناشفاف بودن شفافیت تا کجا باید ادامه پیدا کند؟»

محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس‌ شورای‌شهر، هم گفت: «محدودیت‌های که هفته گذشته  ستاد ملی کرونا گذاشته عملا  در کاهش رفت‌و‌آمد و رفتار مردم تغییر نداده است.»

به گفته محسن هاشمی کاهش ساعت کار اصناف و سیستم حمل‌ونقل عمومی(اتوبوس و مترو)، فقط به افزایش شلوغی که عامل تشدید شیوع کرونا است، انجامیده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024