جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 22.10.2020, 19:53

پیام قاتل معلم فرانسوی برای داعش در سوریه

یورونیوز: فردی که ساموئل پاتی، معلم فرانسوی را با قمه سر بریده بود، با یکی از اعضای روسی‌زبان داعش در سوریه در ارتباط بوده است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر گزارش داد که عبدالله یزیدویچ آنزوروف، پناهنده چچنی‌تبار ۱۸ ساله روز جمعه گذشته پس از کشتن معلم فرانسوی در «کونفلان سنت اونورین» واقع در حومه پاریس، پیامی صوتی را در شبکه‌های اجتماعی همرسان کرده است. او در این پیام با صدایی لرزان و نفس‌نفس زنان، پس از خواندن آیه‌ای از قرآن می‌گوید که «انتقام پیامبر» را گرفته است زیرا قربانی «تصویر موهنی» از او را نشان داده بود.

ساموئل پاتی چند روز پیش از آن کاریکاتورهای پیامبر اسلام را که در مجله فکاهی شارلی ابدو چاپ شده بود، در کلاس درس با موضوع آزادی بیان به دانش‌آموزان نشان داده بود.

قاتل معلم فرانسوی در این پیام که آن را با تصویر سر بریده مقتول همرسان کرده بود، خطاب به همفکران خود گفته بود: «برادران، دعا کنید خداوند مرا به عنوان شهید قبول کند.»

او سپس دو کلمه به زبان روسی می‌گوید که نام «داعش» به زبان روسی است. خبرگزاری فرانسه هویت فرد روسی‌زبانی را که گفته می‌شود قاتل با او در پیوند بوده فاش نکرده، اما نوشته است که بر اساس آدرس آی‌پی اینترنتی مخاطب، معلوم شده که او در شهر ادلب سوریه بوده است. کارشناسان در پرونده تحقیق این رویداد تروریستی تا کنون به این نتیجه رسیده‌اند که عامل حمله با توجه به سن کمی که داشته، خیلی سریع جذب جریان بنیادگرایی اسلامی شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024