جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 22.10.2020, 16:24

محدودیت‌های شدید کرونایی در ۴۳ شهرستان ایران

بنابر تصمیم کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از روز دوشنبه (پنجم آبان ۱۳۹۹) به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال خواهد شد و در صورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران، همچنین مقرر شده از روز دوشنبه تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام گردد.

حسن روحانی، رییس جمهوری که در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت کرده بود گفت: «قطع زنجیره ابتلا و کاهش مرگ و میر اولویت اصلی است، بررسی تجربه کشور در این مبارزه هشت ماهه نشان می‌دهد هر جا در سایه همراهی مردم و هماهنگی، یکدستی و انسجام مسوولان می‌توان به موفقیت دست یافت.»

برای چندمین روز متوالی تعداد قربانیان کرونا در ایران به بیش از ۳۰۰ نفر در شبانه‌روز رسیده و شمار مبتلایان جدید به بیماری کووید۱۹ نیز از ۵ هزار نفر در روز عبور کرده است. این درحالی است که  دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، دو روز پیش درباره آمار واقعی تلفات کرونا به خبرگزاری ایسنا گفت: «این آمار هم واقعی نیست و برای آنکه بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲.۵ شود تا عدد اصلی به دست آید.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024