جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 29.09.2020, 10:36

رزم حسینی وزیر صنعت و معدن و تجارت شد

علی‌رضا رزم حسینی، با ۱۷۵رای موافق، ۸۰رای مخالف و ۹رای ممتنع از مجلس برای وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت رای اعتماد گرفت.

امروز بر سر اصرار موافقان وزارت رزم‌حسینی برای نمایش دوستی و هم‌کاری رزم‌حسینی با قاسم سلیمانی، فرمانده شهید و پیشین نیروی‌قدس سپاه و نیز سوابق اقتصادی رزم‌حسینی میان موافقان و مخالفان او جنجال شد.

در این میان، اردشیر مطهری، نماینده مخالف انتخاب رزم‌حسینی در نطق خود با انتقاد از عدم حضور رئیس جمهوری ایران در جلسه گفت: وزیری پیشنهاد شده است که دو دهه در خارج از کشور زندگی می‌کرده است.

وی در ادامه افزود: “آقای رزم‌حسینی شما چگونه می‌خواهید مسئولیت بگیرید در حالی که ادعا کرده‌اید که محل زندگی‌تان در کانادا بوده و حتی دو دهه در کانادا بوده‌اید و خانواده‌تان در این کشور زندگی می‌کنند؛ شما چرا به ایران آمده و دم از نظام و مردم می‌زنید؟ به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که لیدر آقای رزم حسینی از دیروز تا الان شش بار با من تماس گرفته و سه پیشنهاد مختلف داده است تا در جلسه امروز در مخالفت ایشان صحبت نکنم”.

محمدحسین فرهنگی نیز گفت: “از موافقان درخواست می‌کنم از نام سردار سليمانی در اين جايگاه استفاده نکنند. ما هم اعتقاد داريم تنها و بهترين نقطه قوت رزم حسينی مربوط به دوران دفاع مقدس است. وی بايد بگويد چرا بعد از جنگ در کشورهایی مشغول به واردات کالا شده است که پناهگاه تروريست‌ها بوده؟”

حسین نوش‌آبادی در موافقت با وی گفت: “نمایندگان با حمایت از رزم‌حسینی وزارت صنعت را از این وضع نجات دهند”.

ارکانی یکی دیگر از نمایندگان موافق نیز در حمایت خود توضیح داد: “رزم حسینی دارای نگاه توسعه گرا است و همواره منتقد سیاست‌های غلط اقتصادی دولت بوده زیرا وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است”.

علی اصغر عنباستانی هم که از موافقان وزیر پیشنهادی بود از عدم حضور رئیس جمهوری ایران به دلیل پروتکل‌های بهداشت انتقاد کرد و گفت: “رئیس جمهور جان عزیزی داریم که برای دومین بار حاضر نشد به مجلس بیاید تا از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند!”.

رزم حسینی، سومین وزیر صنعت در دولت دوم حسن‌روحانی است و پس‌‌از مدیریت دو سرپرست، مدرس خیابانی و سرقینی، به این سمت رسیده- پیش‌از او مدرس خیابانی نتوانست رای‌اعتماد مجلس یازدهم را بگیرد.

رضا رحمانی وزیر قبلی، اردی‌بهشت امسال از سوی حسن‌روحانی برکنار شد. روحانی گفت او را بابت گرانی خودرو کنار گذاشته و رحمانی در نامه‌ای نوشت به او گفته‌ شده‌بود اگر نتواند مطابق میل روحانی موافقت مجلس را برای جدا کردن دو وزارت صنعت‌ومعدن از تجارت، بگیرد، برکنار می‌شود.

وزارت صنعت‌، معدن‌ و ‌تجارت از سال ۹۰ و در دولت محمود احمدی‌نژاد با درهم‌آمیختن دو وزارت صنعت‌ و معدن و بازرگانی برپا شد، و رزم‌حسینی پنجمین وزیر آن است.

جلسه امروز بررسی صلاحیت وزیر صمت ایران با حواشی بسیاری روبرو بود و دقایقی فضای مجلس ایران با تشنج روبرو بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024