جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 27.09.2020, 9:24

مرگ ۱۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت ۱۲ هزار تن در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه همزمان با آغاز موج سوم کرونا در تهران آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است.
ناهید خداکرمی افزود: از زمان آغاز موج سوم کرونا تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشده‌ایم و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در حال حاضر به دلیل افزایش آمار مراجعات تکمیل شده و بسیاری از شهروندان از این بیمارستان به آن بیمارستان به دنبال تخت بستری برای برخی از اعضای خانواده خود به دلیل ابتلا به این بیماری هستند.
خداکرمی گفت: ‌درمان کرونا پیچیده است و در بخش خصوصی نیز هزینه بستری بسیار گران‌تر از بخش دولتی است بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از آمار متوفیان را جوانان به خود اختصاص داده‌اند گفت:‌ جوانان اکثرا سرپرست خانواده هستند و فوت آنها عواقب جبران‌ناپذیری را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی برای خانواده‌ها به همراه دارد بنابراین رعایت فاصله اجتماعی و ماسک امر ضروری است که همچنان باید آن را مورد توجه قرار داد.
خداکرمی اظهار داشت: در تهران تاکنون ۱۲ هزار نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند این در حالی است که با درایت می‌توان از ابتلای افراد و فوت آنها جلوگیری کرد.

۱۷۲ قربانی جدید کرونا در ۲۴ ساعت
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۲۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۷۲ تن نیز جان خود را از دست دادند.
سیماسادات لاری گفت: از روز جمعه تا دیروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۲۷۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی در توضیح استان‌های در شرایط هشدار گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

فرمانده مقابله با کرونا در تهران خبر داد
درخواست اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در وضعیت کاملا بحرانی و پرخطر قرار دارد، گفت: بر این اساس ستاد مقابله با کرونای تهران به همراه استانداری تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و وزیر کشور، درخواست اعمال محدودیت‌های کرونایی برای استان تهران را تهیه و ارسال کردیم.
علیرضا زالی افزود: آن چیزی که در ستاد ملی مصوب شد، سقف و بازه زمانی یک هفته‌ای برای محدودیت‌ها بوده که بر این اساس ما نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای خواستار اعمال محدودیت‌ها در استان و شهر تهران هستیم و طبیعتا در انتهای هفته با تحلیل آماری و اپیدمیولوژیک بیماری در استان تهران، راجع به استمرار، ادامه و یا تعلیق محدودیت‌ها اعمال نظر خواهیم کرد.
زالی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های تهران به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. در واقع شرایط جدید بیماری در تهران کماکان به‌گونه‌ای است که وضعیت شهر تهران را در وضعیت کاملا بحرانی و پرخطر قرار داده است.
وی با بیان اینکه تا انتهای هفته گذشته تقریبا هر روز شاهد شیب رو به تزاید آمار بیماری بوده‌ایم، گفت: در هفته فعلی و پیش‌رو نیز آمار بررسی خواهد شد و بر اساس وضعیت تهران تصمیم‌گیری می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024