جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.09.2020, 21:21

کارزار فشار اقتصادی حداکثری آمریکا پابرجا است

صدای آمریکا: مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با تاکید بر ادامه داشتن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، می‌گوید که سیاست ایالات متحده در خاورمیانه پاداش دادن به متحدان، و نه دشمنان، است.

اورتگاس روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه «سی ان بی سی» گفت: «ما در این دولت سیاستی را آغاز کرده‌ایم كه به کشورهای عرب حاشیه‌ خلیج [فارس]، یعنی متحدان‌مان، پاداش دهیم و آنها را تقویت کنیم ... اسرائیل را تقویت کنیم، و به دشمن‌ پاداش ندهیم.»

دولت ترامپ در روزهای اخیر فشار بر جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

واشنگتن، علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه تهران، تحریم‌های تازه‌ای را نیز علیه رژیم ایران اعمال کرده است.

اورتگاس گفت: «کارزار فشار اقتصادی حداکثری ما [بر ایران] همچنان پابرجا است. اما به خاطر داشته باشید که پرزیدنت ترامپ گفته است که خواستار رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز با ایران است و مایل است برای توافقی تازه و بهتر وارد مذاکره شود.»

او افزود: «هر زمان که رژیم [جمهوری اسلامی ایران] بخواهد صلح و دیپلماسی را بپذیرد، آن گزینه روی میز است.»

خانم اورتگاس در گفتگو با شبکه «سی ان بی سی» گفت: «یكی از نقص‌های اساسی این توافق (برجام) این بود كه ایران به جای بهبود زندگی طبقه متوسط ​​، میلیاردها دلار بابت معافیت در تحریم‌ها را خرج ساخت موشک کرد.»

پرزیدنت ترامپ بارها توافق هسته‌ای موسوم به برجام را «بدترین توافق ممکن» خواند و دو سال پیش از آن خارج شد.

دولت آمریکا تاکید کرده است که کارزار فشار حداکثری علیه رژیم حاکم بر ایران آن قدر ادامه پیدا خواهد کرد تا آن رژیم از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دست بردارد، از گروه‌های تروریستی حمایت نکند، و از ایجاد تنش و دخالت در کشورهای منطقه، و توسعه برنامه موشکی خودداری کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024