جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.08.2020, 18:01

مرخصی مجید آذرپی از زندان اوین پس از تایید ابتلا به کرونا

مجید آذرپی، زندانی سیاسی پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد از زندان اوین به مرخصی اعزام شد. آقای آذرپی روز یکشنبه ۱۹ مرداد به همراه ۱۱ زندانی دیگر پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا به بهداری این زندان منتقل شد.

:به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹، مجید آذرپی، زندانی سیاسی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

از جزئیات این اعزام و شرایط آن اطلاع دقیقی در دست نیست؛ یا این حال آقای آذرپی روز یکشنبه ۱۹ مرداد به همراه ۱۱ زندانی دیگر پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا به بهداری این زندان منتقل شد.

روز یکشنبه ۱۹ مردادماه در پی وصول نتیجه آمایش رندوم (تصادفی) از هفده زندانی در اندرزگاه ۸ زندان اوین مشخص شد دوازده تن از زندانیان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. روز دوشنبه ۲۰ مردادماه در پی این موضوع، ۲۷ تن از زندانیان سیاسی در این بند با تحصن و بست نشینی در حیاط این زندان خواستار رسیدگی فوری به شرایط پیش آمده در این اندرزگاه شدند.

مجید آذرپی عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی استان تهران که در ستادهای انتخاباتی “میرحسین موسوی” و “حسن روحانی” نیز فعالیت داشته است، خردادماه ۹۴ توسط نیروهای سپاه بازداشت شده و مدت دو ماه در بند دوالف زندان اوین نگهداری شد. او از سوی بازجویان سپاه و دادستانی به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام متهم شده بود.

آذرپی در جریان وقایع سال ۸۸ هم بازداشت شده بود.

آقای آذرپی از مردادماه سال ۱۳۹۷ در حال سپری کردن دوران محکومیت ۶ سال و شش ماه حبس خود بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024