پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.08.2020, 17:30

نتانیاهو: امریکا نگذاشت طرح الحاق را اجرا کنم

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، تأکید کرد که پروژه الحاق کرانه باختری به اسرائیل در اولویت‌های رئیس جمهور امریکا نیست.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل را عملی نکرد گفت که این پروژه باید با موافقت امریکا انجام شود و افزود که امریکا وی را از این کار منع کرده است.

نتانیاهو گفت که رئیس جمهور امریکا در حال حاضر درگیر کارهای دیگری است و افزود که «امیدوارم بتوانیم به زودی این موضوع را اجرایی کنیم».

او گفت که سه سال با ترامپ در این باره صحبت کرده و به نظرش «این بهترین راه برای حفظ منافع اسرائیل است» و افزود که «از اول معلوم بود که این طرح باید با موافقت امریکا اجرا شود وگرنه از خیلی قبل آن را اجرا کرده بودم».

نتانیاهو همچنین اظهارات پیشین خود درباره بمباران مواضع ایران در سوریه را تکرار کرد و گفت که «ما کارهای بسیاری می کنیم که به گوش کسی نمی‌رسد اما حساب کار دست دشمنانمان می‌آید».

او همچنین اتهامات مطرح شده درباره پرونده های فساد را بی‌اساس دانست و گفت که رسانه‌های اسرائیل مشغول شست و شوی مغزی افکار عمومی اسرائیل هستند.

پیش از این اسرائیل اعلام کرده بود که در اول ژوئن طرح الحاق بخش های بزرگی از کرانه باختری به اسرائیل را به صورت یکجانبه اجرا خواهد کرد.

اتحادیه اروپا و بسیاری از دیگر کشورهای جهان مخالفت خود را ابن طرح اعلام و اسرائیل را به تحریم تهدید کرده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024