شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 11.08.2020, 8:30

رسیدگی مجدد به پرونده سعید مرتضوی

دیوان عالی با اعاده دادرسی مرتضوی بابت قتل‌های ۸۸ در بازداشت‌گاه کهریزک موافقت کرده است.

خبرگزاری تسنیم خبر داده دیوان‌عالی کشور با درخواست سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، برای اعاده دادرسی در پرونده کشته‌شدگان اعتراض‌های ۱۳۸۸ در بازداشت‌گاه کهریزک موافقت کرده و امروز این دادگاه برگزار می‌شود..

بنابر این گزارش، از ساعت ۱۰ صبح امروز، در شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران، نخستین جلسه رسیدگی دوباره با حضور متهم و شاکیان پرونده ازجمله عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده فعلی مجلس برگزار می‌شود.

پنج تن از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های ۱۸تیر ۸۸؛ محمد کامرانی، امیرجوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، احمد نجاتی کارگر و رامین آقازاده قهرمانی،  در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند.

با شکایت اولیای دم محمد کامرانی، امیرجوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، دادگاهی برپا شد و نهایتا بابت معاونت در قتل محسن روح‌الامینی که پدرش عبدالحسین روح‌الامینی از چهره‌های شاخص اصول‌گرا بود، سعید مرتضوی، دادستان تهران در تیر ۸۸، به دو سال زندان و به انفصال دائم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده.

دیوان عالی کشور زمانی اعاده دادرسی را می‌پذیرد که در روند دادرسی یا حکم دادگاه، نقض آشکار شرعی دیده شود.

گفته می‌شود مرتضوی دوسال زندان‌اش را گذرانده و حالا احتمالا پی‌ آن‌است که انفصال‌های‌اش از خدمات قضایی و دولتی را رفع کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024