جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 01.08.2020, 12:37

گزارشی از تجمع طالبان در تهران

وب‌سایت خبری انصاف‌نیوز درباره تجمع دیروز گروهی از افغانستانی‌های مقیم ایران با پرچم طالبان، در پارک ملت تهران که در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده، گزارشی گرد آورده.

این وب‌سایت خبری، به‌نقل‌از نگهبان پارک ملت‌ نوشته دیروز ساعت «حدود ساعت ۱۴:۳۰ عصر چند نفر افغانستانی به پارک آمدند و ما که نمی‌توانستیم در حالت عادی از ورود آنها جلوگیری کنیم. پرچم‌ طالبان را هم گویا در کیف خود گذاشته بودند‌. آن‌ها در قسمت بالای پارک پرچم طالبان را در دست گرفتند و به دیگران نشان می‌دادند. چند عکس هم گرفتند. مدت زمان زیادی نتوانستند تجمع کنند. فقط به اندازه‌ای که ما خبردار شویم و به آنها برسیم و بگیرمشان، تجمع کردند. ما آن‌ها را گرفتیم و به کلانتری ۱۴۵ تحویل دادیم و پرچم را از آن‌ها گرفتیم. یعنی زمان محدودی بود و برای ما عجیب است در همین زمان کم اخبار آن منتشر شد. چون به آنها اجازه ندادیم تا ادامه بدهند.»

این نگهبان افزوده: «افغانستانی‌‌های زیادی به این پارک می‌آیند؛ حالا یک‌بار هم این اتفاق افتاد. بالاخره کار ۱۰نفر بیشتر نبود‌ اما سریع رسانه‌ای شد. مثلا ممکن است در روز یک نفر بیاید و اینجا پرچم داعش را بر افراشته کند، احتمالا سریع در شبکه‌های بی‌بی‌سی و من‌وتو می‌گویند پرچم داعش در پارک ملت تهران برافراشته شد.»

عارف احمدی، کاربر افغانستانی توییتر که نخستین‌بار عکس‌های اینا تجمع را منتشر کرد، به انصاف‌نیوز گفته: «من حدود ساعت ۱۵:۳۰ با خانواده به پارک رفته بودم، دیدم شمار زیادی با لباس محلی، پرچم و شمایل خاص آزادانه می‌چرخند و تعجب کردم. آرام نزدیک شدم... کمی به زبان پشتو حرف زدم و به من اعتماد کردند و گفتند تجمع در حمایت از طالبان است. تعدادشان زیاد بود، حدود ۷۰ تا ۹۰ نفر ولی چون دسته‌دسته نشسته بودند در عکس مشخص نیست.

من به پلیس زنگ زدم و وقتی پلیس حدود ۲۰ دقیقه بعد آمد پرسید مشکل چیست و من گفتم طالبان آزاد است که پرچم‌اش را دربیاورد؟ شاید شما نترسید ولی ما از اینها می‌ترسیم. وقتی پلیس آمد تجمع پراکنده شد ولی من ندیدم کسی را دستگیر کند. نگهبانان پارک کاری نداشتند وقتی پلیس آمد آن‌ها هم آمدند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024