سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 31.07.2020, 20:39

حزب سوسیال دموکرات آلمان تیلو زاراتسین را اخراج کرد

دویچه وله: عضویت تیلو زاراتسین به علت باورهای ضد اسلامی و اظهارات او علیه مهاجران در حزب سوسیال دموکرات آلمان مناقشه برانگیز بود. لارس کلینگ‌بایل، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات خبر اخراج تیلو زاراتسین را اعلام کرد.

تیلو زاراتسین به‌ویژه پس از انتشار چند کتاب جنجالی درباره نقش مسلمانان در آلمان و همچنین اظهارات مناقشه‌برانگیز او علیه مهاجران در این کشور، در کانون انتقادهای بسیاری از نیروهای دموکرات قرار گرفته بود.

او در سال ۲۰۱۰ با انتشار کتاب “آلمان خود را با دست خود نابود می‌کند” جنجال آفرید. او در این کتاب به نقش مسلمانان و مهاجران در آلمان پرداخته و مدعی شده بود که دولت آلمان با در پیش گرفتن این سیاست سرنوشت خود را به بازی گرفته است.

تیلو زاراتسین چند کتاب دیگر و از جمله کتاب “تصرف خصمانه” آلمان را منتشر کرده است. بسیاری از اعضای حزب سوسیال دموکرات سال‌ها بر این باور بودند که نقطه نظرات “راست” و گرایش‌های “ضد خارجی” زاراتسین با موازین این حزب و اصول دموکراسی ناسازگار است. تلاش‌ها برای اخراج زاراتسین اما تا روز ۳۱ ژوئیه سال جاری ناموفق بود.

اکنون بالاترین مرجع قضایی حزب سوسیال دموکرات رسما اخراج زاراتسین از این حزب را اعلام کرده است. زاراتسین در نخستین واکنش خود به حکم این مرجع حقوقی اعلام کرده است که علیه این تصمیم به شکل قانونی اقدام خواهد کرد.

در دفاع از حیثیت حزب

کمیسیون تصمیم‌گیری حزب سوسیال دموکرات آلمان در برلین خبر اخراج زاراتسین را اعلام کرد. در توضیح حکم بالاترین مرجع قضایی حزب سوسیال دموکرات آمده است که این تصمیم در راستای دفاع از حیثیت و همچنین باورپذیری حزب سوسیال دموکرات اتخاذ شده است.

اندکی پس از آن، لارس کلینگ‌بایل، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد: «زارتسین از این پس عضو حزب سوسیال دموکرات نیست.»

او اعلام کرد که با اخراج زاراتسین از حزب سوسیال دموکرات پرونده او در این حزب به پایان می‌رسد. او این روز را برای حزب سوسیال دموکرات آلمان، روزی بسیار مهم توصیف کرد.

کلینگ‌بایل به زاراتسین توصیه کرد که به تصمیم حزب سوسیال دموکرات احترام بگذارد و این تصمیم را بپذیرد. در گزارشی که سایت “تاگس‌شاو” وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان منتشر کرده است علت تصمیم حزب سوسیال دموکرات انتشار کتاب “تصرف خصمانه” از سوی زاراتسین اعلام شده است.

گفته می‌شود که آرا و عقاید مطرح شده در این کتاب عاقبت کاسه صبر مسئولان حزب سوسیال دموکرات را لبریز کرده و آن‌ها را وادار به واکنش کرده است. زاراتسین این کتاب را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده بود.

زاراتسین تصمیم حزب سوسیال دموکرات را غیرعادلانه ارزیابی کرده و گفته است که او خود را فردی نژادپرست و پوپولیست راستگرا نمی‌داند و از این رو چاره‌ای مگر اعتراض به حکم مرجع عالی قضایی حزب سوسیال دموکرات ندارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024