جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.07.2020, 20:59

ارتش آمریکا، روسیه را به ارسال تجهیزات نظامی به لیبی متهم کرد

رادیو فردا: ارتش ایالات متحده می‌گوید که به نظر می‌رسد روسیه تجهیزات نظامی بیشتری برای سربازان مزدور خود در لیبی و از جملهدر شهر سرت ارسال می‌کند، امری که به معنای نقض تحریم تسلیحاتی این کشور است.

ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده موسوم به آفریکام روز جمعه ۳ مرداد اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای از هواپیماهای نظامی مسکو نشان می‌دهد این هواپیماها حامل تجهیزاتی هستند که شرکت نظامی خصوصی وارنر گروپ از روسیه برای نیروهای درگیر جنگ لیبی می‌فرستد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ژنرال گرگوری هدفیلد، معاون اطلاعاتی آفریکام، با انتشار اطلاعیه‌ای در وبسایت فرماندهی ارتش آمریکا گفت که «این تصاویر گویای گستره دخالت روسیه [در جنگ لیبی] است».

این اطلاعیه می‌گوید که هم‌اکنون مزدوران واگنر گروپ و نیروهای وابسته به آنها از تجهیزات نیروی هوایی روسیه از جمله سامانه موشکی اس‌ای- ۲۲ استفاده می‌کنند. تصاویر همچنین وانت‌های شرکت واگنر، نفربرهای ضدمین و ماشین‌های زرهی را نشان می‌دهد که در جبهه‌های لیبی مستقر هستند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ که قیام علیه معمر قدافی با پشتیبانی ناتو به سرنگونی حکومت او انجامید، دچار هرج و مرج است. این کشور نفت‌خیز اکنون دو پاره شده به طوری که دولت آشتی ملی طرابلس و شمال غرب لیبی را در اختیار دارد و ژنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی بنغازی را در شرق کشور.

سازمان ملل متحد اما دولت آشتی ملی را به رسمیت می‌شناسد. ترکیه نیز از این دولت حمایت می‌کند در حالی که امارات متحده عربی، مصر و روسیه حامی ژنرال حفتر به شمار می‌آیند.

حدود دو ماه قبل گزارشی در رسانه‌های ایالات متحده منتشر شد که می‌گفت شرکت روسی واگنر گروپ جهت تقویت جبهه ژنرال حفتر حدود هزار و ۲۰۰ مزدور در لیبی مستقر کرده است.

این گزارش را یکی از گروه‌های مستقل ناظر بر تحریم‌ها به کمیته تحریم‌های لیبی در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024