جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.07.2020, 19:37

سخنرانی تأثیرگذار اوکاسیو کورتز در برابر فحاشی نماینده مرد مجلس

دویچه وله: پس از توهین یکی از نمایندگان مرد حزب جمهوری‌خواه مجلس آمریکا به الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده زن حزب دموکرات، او با ایراد سخنرانی تکان دهنده‌ای در صحن مجلس مخالفت خود را با هرگونه توهین و خشونت علیه زنان ابراز کرد.

سرانجام الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده جوان حزب دموکرات آمریکا به فحاشی و توهین تد یوهو، نماینده حزب جمهوری‌خواه در مجلس این کشور که او را “عوضی پتیاره” خوانده بود، با ایراد یک سخنرانی برجسته و تکان دهنده پاسخ داد.

اوکاسیو کورتز در سخنرانی خود در روز پنچشنبه سوم مرداد (۲۴ ژوئیه) در کنگره آمریکا گفت: «این تنها یک مورد نیست. این نوع برخورد یک فرهنگ است، فرهنگی مصون از مجازات، که در آن خشونت و خشونت کلامی علیه زنان پذیرفته می‌شود و تمامی ساختار قدرت از آن حمایت می‌کند.»

اوکاسیو کورتز گفت که در واقع در ابتدا می‌خواست موضوع را مسکوت بگذارد اما نحوه عذرخواهی تد یوهو  مانع از این کار شد.

موضوع این گونه بود که یوهو و اوكاسیو كورتز در اوایل هفته جاری در پله‌های ساختمان کنگره آمریکا در حال صحبت بودند. در میانه این مکالمه از قرار یوهو سخنان این خانم نماینده دموکرات را “انزجارآمیز” خوانده است. اوكاسیو كورتز در سخنان خود در مجلس گفته بود که بیکاری و فقر ناشی از بحران کرونا می‌تواند به افزایش ارتکاب جرم در شهر نیویورک منجر شود. هنگامی که این دو سیاستمدار از هم جدا شدند، یوهو در حضور یک نماینده دیگر مجلس از اوکاسیو کورتز  به عنوان “یک پنیاره عوضی” نام برده است.

”دختران و همسرش بهانه هستند”

یوهو روز گذشته چهارشنبه ۲۳ ژوئیه، از “نحوه گفت‌وگوی ناگهانی” میان خودش و کورتز عذرخواهی کرد. این نماینده جمهوری‌خواه همچنین گفت که او پس از ۴۵ سال ازدواج و داشتن دو دختر “از انتخاب واژگان” خود آگاه است.

پس از این پوزش اوکاسیو کورتز گفت، یوهو می‌خواست از همسر و دخترانش به عنوان سپر و بهانه‌ای برای رفتار بد خود استفاده کند. اوکاسیو کورتز دو سال از جوان‌ترین دختر یوهو کوچک‌تر است.

اوكاسیو كورتز در حالی که صدایش می‌لرزید در سخنان خود گفت: «من هم دختر کسی هستم. خوشبختانه پدر من دیگر زنده نیست که ببیند آقای یوهو با دخترش چگونه رفتار می‌کند.» او افزود اما مادرش بی‌احترامی یوهو در مجلس نمایندگان را در تلویزیون مشاهده کرده است.

این زن دموکرات افزود: «و من اینجا هستم زیرا باید به پدر و مادرم نشان دهم که من دختر آنها هستم. و این‌که آنها مرا بزرگ نکرده‌اند تا فحاشی مردان را بپذیرم.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024