پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.07.2020, 10:05

ناپدیدشدن معمایی سها در ارتفاعات جهان‌نما

شهروند

دختر ۲۷ساله‌ای از چهار روز پیش در ارتفاعات کردکوی ناپدید شده است. ٢٠ تیرماه اعضای گروه ٢٥نفره از تهران به سمت کردکوی و ارتفاعات «جهان‌نما» حرکت کردند. این گروه در قالب گروه طبیعت‌گردی و کوهنوردی توسط سه‌نفر از اعضای اصلی گروه و فراخوان در فضای مجازی تشکیل شد و به سمت این منطقه گردشگری حرکت کردند. این گروه در تاریخ بیستم تیرماه امسال در ارتفاعات «جهان‌نما» اقدام به اسکان موقت کرده که بنا بر اظهارات برخی از اعضای گروه این دختر ٢٧ساله حدود ساعت ٨ و٣٠دقیقه صبح از چادر خارج شده و دیگر بازنگشت. این درحالی است که تمام وسایل او از جمله تلفن‌همراه داخل چادر جامانده.

مجتبی مروتی، رئیس‌پلیس آگاهی گلستان درخصوص تحقیقات پلیس آگاهی درباره مفقودشدن «سها رضانژاد» دختر اهل کرج که از روزجمعه در ارتفاعات «جهان‌نما» شهرستان کردکوی مفقود شده، گفت: «سه‌نفر از اعضای اصلی گروه در اختیار پلیس آگاهی هستند و تحقیقات از این افراد انجام شده و تمامی گروه‌های امدادی ازجمله پلیس، هلال‌احمر، محیط‌زیست، محیط‌بانان منابع طبیعی، گروه‌های مردمی، تیم‌های «آفرود» هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان درحال جست‌وجو برای یافتن این دختر هستند.

دو فرضیه سقوط از ارتفاع و گم‌شدن این دخترجوان در جنگل مطرح است که برای پیداکردن او تمامی توان و امکانات به ‌کار گرفته شده و عملیات امدادونجات همچنان ادامه دارد و فرضیه قتل یا آدم‌ربایی رد می‌شود. درحال حاضر خانواده این فرد نیز به منطقه آمده‌اند و همراه گروه‌های جست‌وجو درحال تلاش برای یافتن دخترشان هستند. رئیس‌پلیس آگاهی گلستان از مردم، افراد محلی و شکارچیان خواست تا درصورتی که فردی را با این مشخصات مشاهده کردند، او را به پایگاه امنی منتقل کرده و به پلیس ١١٠ یا ١١٢ هلال‌احمر اطلاع دهند.

همزمان با گزارش گم‌شدن سها رضانژاد تیم‌های امداد هلال ‌احمر و پلیس به جست‌وجو پرداختند و عکس این دختر بیست‌وهفت ساله تهرانی در فضای مجازی منتشر شد و خانواده‌اش شماره تماس‌هایی اعلام کردند تا هر کسی سها رضانژاد را پیدا کرد یا دید با آنها یا پلیس تماس بگیرد.

خواهر سها می‌گوید: «با توری در اینستاگرام آشنا و قرار شد جمعه همراه تور به کردکوی گرگان برود. ظهر شنبه بود که لیدر تور ما را در جریان گمشدن سها گذاشت. ما هیچ‌کدام از همراهانش را نمی‌شناختیم. خواهرم انگار برای مسواک‌زدن رفته بود اما دیگر برنگشت. همان‌جا برادرم به‌سرعت خود را به منطقه رساند اما هنوز خبری از سها نیست.»

در حالی که جست‌وجوها ادامه داشت و اعلام می‌شد منطقه صعب‌العبور است ناگهان در توییتی این خبر منتشر شد که چوپانی سها رضانژاد را پیدا کرده است. اما این پایان ماجرا نبود، توییت دیگری انتشار یافت با این متن که سها رضانژاد بعد از ترک چادر وقتی از تور دور می‌شود با سه موتورسوار مزاحم مواجه می‌شود و برای فرار از دست آنها به طویله‌ای پناه می‌برد تا اینکه چوپانی او را یافته و با پلیس و هلال ‌احمر تماس می‌گیرد. اما همه این داستان‌ها دروغ بود و پلیس خط بطلانی روی همه این شایعه‌ها کشید و فرضیه آدم‌ربایی و قتل را رد کرد.

همچنین عروس خانواده سها رضانژاد هم می‌گوید که برادر سها در محل عملیات جست‌وجو حضور دارد و همه این شایعات را شنیده اما هیچ اثری از خواهرش به دست نیامده و همه داستان‌های فضای مجازی دروغ و شایعه است.ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه بیست‌ویکم تیرماه با مرکز کنترل و هماهنگی هلال ‌احمر تماس گرفتند و در خواست کمک کردند و پس از تأیید این خبر نیروی انتظامی موضوع را بررسی کرد.

معاون امدادونجات هلال ‌احمر استان گلستان می‌گوید: «با توجه به اهمیت موضوع، پس از چندین ساعت عملیات جست‌وجو جلسه‌ای با حضور مسئولان شهری برگزار و مقرر شد که اقدامات مناسب شامل هماهنگی با سایر نهادها، استقرار تیم حادثه و بررسی افراد همراه گمشده انجام شود. ۸۶ نفر در قالب ۲۴ تیم با استفاده از ۷ دستگاه کمک‌دار سبک به عملیات جست‌وجو ادامه می‌دهند.

محمد خادم‌الشیخ، مدیر روابط عمومی سازمان امدادونجات هلال ‌احمر، در پاسخ به این سوال که در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی وجود دارد که چوپانی این دختر را در منطقه حاجی‌آباد پیدا کرده است، گفت: «این تنها یک شایعه است، ما به همراه عموی این دختر به منطقه رفتیم و حتی تا چندین کیلومتر دورتر را بررسی کردیم، اما اثری پیدا نشد. همچنین خانواده این دختر تهرانی در منطقه جهان‌نما اسکان پیدا کرده‌اند. جست‌وجو در تمام محل‌های احتمالی که دارای دره‌ها و شکاف‌های عمیق بسیاری است، ادامه دارد، اما پس از سه روز جست‌وجو، هیچ اثری از فرد گمشده یافت نشده است.»

عزیززاده، دادستان عمومی و انقلاب کردکوی، هم با بیان اینکه جست‌وجوی نیرو‌های هلال ‌احمر و مردم برای یافتن این کوهنورد ادامه دارد، گفت: « به این گروه برای صعود در شهرستان به علت کرونا مجوز داده نشده بود و این گروه غیرقانونی و از مسیر‌های فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کرده بودند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024