چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 13.07.2020, 17:15

واکنش شهیندخت مولاوردی به خبر صدور کیفرخواست برای خود

شهیندخت مولاوردی  در واکنش  به انتشار خبر صدور کیفرخواست برای خود در کانال تلگرام خود نوشت:

«آقای رییسی، از ما گذشت؛ نگذارید این شیوه های غلط به رویه و قاعده تبدیل شود!

امروز به شدت درگیرودار پیدا کردن داروی مادرم بودم که به واسطه تحریم ها مدتی است نایاب شده و ناگهان با پیام ها و‌ تماس های مکرر خبرنگاران متوجه شدم رسانه‌هایی خاص پایکوبان و شادان خبر از صدور کیفرخواستی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده‌اند، بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد!

به عنوان یک حقوق خوان متعجب و متاسفم از این‌ شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود!

کجای دنیا با متهم چنین می‌کنند؟ و کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی ما چنین اجازه ای را می‌دهند که کانال‌های زرد و اقماری وابسته و‌ منتسب به یک نهاد نظامی قبل از متهم به محتویات پرونده هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند؟!

آقای رییسی! در اثنای بازپرسی ها در دادسرای فرهنگ و رسانه به شما پیام دادم که آیا در جریانید در این ‌دادسرا چه می گذرد و ر‌ویه های سابق کماکان ادامه حیات می دهد؟! و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟!

اما دریغ و درد! آنچه البته به جایی نرسد فریاد است...»

خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس، ساعتی پیش مدعی مدعی شده بود شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت نهادهای امنیتی (به احتمال زیاد اطلاعات سپاه) با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شده و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

بنابر ادعای فارس، اتهام‌های خانم مولاوردی «فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده ۵۰۰)»، «تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن(ماده ۶۳۹)» و «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور(ماده ۵۰۵ قانون مجازات اسلامی)» بوده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024