جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 07.07.2020, 23:44

ترس از کرونایی‌شدن کل لیگ‌برتر

روزنامه شهروند: آن‌طور که از بحث چندساعته مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و پزشکی فوتبال ایران در برنامه دوشنبه‌شب فوتبال برتر برمی‌آمد، مثبت‌شدن تست کرونای بیش از ٢٥‌درصد اعضای تیم‌های استقلال و فولاد تأیید شده و مسابقات این دو تیم حداقل تا دو هفته برگزار نخواهد شد. اما نگرانی بزرگ‌تر اینجاست که بازیکنان تیم‌های فولاد و استقلال این ویروس را به بازیکنان تیم‌های حریف در جریان هفته بیست‌ودوم لیگ‌برتر انتقال داده باشند؛ نگرانی‌ای که دیروز با مثبت‌شدن تست یک بازیکن سایپا چندبرابر شد.

آمار استقلال و فولاد رو به افزایش!
دوشنبه‌شب در برنامه فوتبال برتر مسئولان سازمان لیگ و ایفمارک مثبت‌شدن کرونای ٩ عضو تیم استقلال و ١٣ عضو تیم فولاد را که دارای کارت رسمی سازمان لیگ هستند، تأیید کردند؛ اگرچه تعدادی هم خارج از این آمار هستند که تست‌شان مثبت شده. جدا از آنها دیروز هم اخباری حاکی از مشکوک‌بودن سه بازیکن دیگر استقلال به کرونا منتشر شد که البته هنوز تست جدیدی از آنها گرفته نشده است. اوضاع در تیم فولاد هم جالب نیست و تعداد بالای کرونایی‌ها باعث شده تمرینات شاگردان نکونام تعطیل شود و حتی عموم مردم هم از برخورد با اعضای تیم فولاد ترس داشته باشند.

یک کرونایی در سایپا، نشانه‌ای نگران‌کننده
وقتی فولاد و استقلال که یک بازی عقب‌افتاده را بعد از آغاز دوباره لیگ نوزدهم برگزار کردند، دچار مشکل بزرگی در رابطه با افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در تیم خود شدند. این شائبه به وجود آمد که اعضای این تیم در بازی مقابل یکدیگر در اهواز این ویروس را به هم منتقل کردند. حالا اگر این فرضیه درست باشد، اتفاقات بدی در راه خواهد بود؛ چون استقلال چند روز بعد به مصاف سایپا رفت و فولاد هم با ماشین‌سازی بازی کرد. از آنجایی که علایم کرونا چند روز بعد از انتقال در فرد مبتلا پدید می‌آید، این نگرانی وجود دارد که در تست‌های جدید تیم‌های سایپا و ماشین‌سازی افراد بیشتری به کرونا مبتلا شده باشند. فعلا که باشگاه سایپا از ابتلای یک بازیکن این تیم خبر داده، اما ماشین‌سازی خبر از تست مثبتی نداده. درصورتی که بازیکنان فولاد و استقلال به رقبای خود کرونا را منتقل کرده باشند، این دومینو در لیگ‌برتر ادامه‌دار خواهد بود و به ‌زودی در میان تمام تیم‌های لیگ فراگیر خواهد شد.

در انتظار یک تصمیم جدید
با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان روزانه بر اثر کرونا در کشور و همچنین تعداد بالای مبتلایان در میان بازیکنان لیگ‌برتری به نظر می‌رسد ستاد مقابله با کرونا در ورزش باید تصمیم جدیدی را اتخاذ کند. در روزهایی که حاشیه درباره کرونا در فوتبال به اوج رسیده و برخی ورزشکاران در رشته‌های دیگر مبتلا شده‌اند، ستاد مقابله با کرونا در ورزش سکوت عجیبی کرده است. شاید بهترین تصمیم همین باشد که لیگ نوزدهم تنها در شرایطی ادامه پیدا کند که همه تیم‌ها در یک شهر و به صورت قرنطینه حضور داشته باشند و مسابقات را به صورت فشرده برگزار کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024