چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 04.07.2020, 11:15

گزارش رویترز درباره احتمال حمله سایبری به مرکز هسته‌ای نطنز

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته دریافت اطلاعاتی از سه مقام ایرانی شده که احتمال انجام حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای نطنز را قوت می‌بخشند.

در این گزارش بدون نام بردن از سه مقام ایرانی به نقل از آنها تاکید شده که منشا حادثه حملات سایبری بوده؛ گرچه آنها شواهدی مستند برای ادعای خود مطرح نکرده‌اند.

یکی از این افراد به رویترز گفته که حمله روز پنجشنبه واحد مونتاژ سانتریفیوژ را در بخشی از تاسیسات هسته‌ای نطنز هدف قرار داده بود.

بر اساس این گزارش، این مقام ناشناس در ادامه تاکید کرده: “دشمنان ایران پیش‌تر نیز دست به انجام چنین اقداماتی زده بودند”.

دو مقام دیگر ایرانی نیز در گفتگو با رویترز بدون استناد به مدرک و یا شواهدی قوی این حمله را به اسراییل نسبت داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، پنجشنبه‌شب پس از مواجه شدن با سوال خبرنگاران در باره حادثه روی‌داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز از پاسخگویی طفره رفت و تاکید کرد که تمایل ندارد وارد جزيیات این حادثه شود.

یک محقق و مشاور متخصص در زمینه امنیت سایبر به رویترز گفته که نمی‌توان با توجه به آنچه پیش‌تر روی داده و بدون دست یافتن به اطلاعات بیشتر در خصوص حادثه نطنز، انفجار اخیر را نیز ناشی از حملات سایبری دانست.

این کارشناس امنیت سایبری در ادامه تاکید کرده که طرح احتمال انجام حملات سایبری در شرایط کنونی بسیار ناپخته و زودرس است و اینکه بدون اشراف کامل به شرایط وقوع حادثه و تنها با استناد به آنچه ده سال گذشته روی داده، فرضیه خرابکاری دیجیتالی مطرح شود؛ ممکن است ناشی از توجیح یک حادثه یا بی‌کفایتی باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024