جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 30.06.2020, 10:16

تایید حکم پنج سال حبس فریبا عادل‌خواه در دادگاه تجدید نظر

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت پرونده محکومیت فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی - فرانسوی که سال گذشته به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شد، گفت: دادگاه بدوی ما در خصوص این فرد درخواست تجدیدنظر در رای صادره را کرده بود و این رای به تجدید نظر رفته و اخیرا حکم دادگاه بدوی تایید شده است.

غلامحسین اسماعیلی امروز دهم تیر ماه در نشست خبری گفت: این خانم به لحاظ ارتکاب جرایمی امنیتی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است. البته یک حبس یک و نیم ساله هم دارد که در نهایت همان حبس پنج‌ساله با احتساب ایام بازداشت موقت اجرا خواهد شد.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، در یکی از سفرهای خود به ایران بازداشت شد. خانم عادلخواه در رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه تحصیل کرده و دکترای خود را از مدرسه مطالعات عالی علوم اجتماعی در پاریس گرفته است. او در زمینه ایران و اسلام و شیعه تخصص دارد.

مقام های امنیتی و قضایی همزمان با فریبا عادلخواه، رولان مارشال، پژوهشگر فرانسوی دیگری را هم بازداشت کرده بودند اما در نهایت ایران او را با یک زندانی ایرانی در فرانسه معاوضه کرد که متهم به دور زدن تحریم های ایران بود.

خانم عادلخواه یکی از چندین ایرانیان دو تابعتی است که توسط جمهوری اسلامی ایران در بازداشت است. امائول مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت و گوهای تلفنی منظم خود با حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواستار آزادی خانم عادلخواه شده است.

ایالات متحده و بریتانیا، جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند که با بازداشت ایرانیان دوتابعیتی در صدد است تا مسائل خارجی خود را حل و فصل کند. مقام های هر دو کشور در واشنگتن و لندن این رفتار ایران را تقبیح کرده و خواستار توقف آن شده اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024