جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 26.06.2020, 23:17

جزئیات بیشتر از انفجار پارچین

شهروند: برخی از ساکنان شرق تهران بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار در شرق پایتخت و مشاهده نوری نارنجی در آسمان خبر دادند. براساس روایت برخی از ساکنان شرق تهران که با «شهروند» صحبت کردند، انفجار به‌حدی شدید بود که باعث ایجاد زمین‌لرزه‌ای خفیف شد. ساعتی پس از این اتفاق، شایعات بسیاری درباره آن در فضای مجازی منتشر شد که با توجه به اینکه حادثه در اطراف منطقه پارچین تهران رخ داد، موجب نگرانی مردم تهران شد. در این‌باره یک منبع آگاه در نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه موضوع در دست بررسی است، از مردم خواست «بدون توجه به شایعه‌سازی‌های رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب، منتظر اعلام اخبار رسمی درباره جزئیات این اتفاق باشند».

معاون امنیتی- انتظامی استانداری تهران نیز از بررسی صدای شنیده شده و نوری که در آسمان شرق تهران مشاهده شد، خبر داد. حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تأیید خبر شنیده‌شدن صدای انفجار و مشاهده نور در آسمان تهران گفت:  «موضوع توسط نیروی انتظامی در حال بررسی است.» اما ظهر جمعه اخبار رسمی درباره نور و انفجار شرق تهران منتشر شد.

بخش خبری ساعت ١٤ گزارشی از محل انفجار بامداد جمعه در منطقه پارچین منتشر کرد. آن‌گونه که حسینی بای، خبرنگار صداوسیما در این گزارش گفت، انفجار دو مخزن گاز با حجم پنج‌هزار لیتر دلیل انفجار و نور شدید در منطقه پارچین تهران بوده است. همچنین امیر عبدی، سخنگوی وزارت دفاع در توضیح حادثه به خبرنگار صداوسیما گفت: «اتفاقی که ساعات پایانی شب گذشته در جنوب شرقی تهران رخ داد به دلیل نشت مخازن گازی بود و عامل انفجار و شعله‌ور شدن آتش شد.» سخنگوی وزارت دفاع تأکید کرد که حادثه رخ‌داده در «منطقه‌ عمومی پارچین» به دلیل نشت مخازن گازی بوده و هیچ تلفات جانی نداشته است. او افزود: «در عین حال، بلافاصله یگان‌های آتش‌نشان و اطفای حریق وارد منطقه شدند و آتش را به‌خوبی و با سرعت مهار کردند. خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده، تلفاتی هم نداشتیم و مجموعه و منطقه مخازن گاز تحت کنترل است. بنده از این منطقه خارج شدم و الحمدلله همه چیز به روال عادی است.»

سخنگوی وزارت دفاع همچنین افزود: «آنجا منطقه مسکونی نیست؛ جایی تپه‌مانند است که این اتفاق در آن رخ داده و خدا را شکر می‌کنیم که آسیبی به کسی وارد نشده است.» در ویدیوها و عکس‌هایی که در مورد حادثه پنجشنبه‌شب در توییتر منتشر شده، نوری از پشت زمینی مرتفع، که کم و زیاد می‌شود، قابل مشاهده است. یکی از ویدیوها از شهرک پردیس گرفته شده و کسی که آن را به اشتراک گذاشته می‌گوید صدای انفجاری هم شنیده شده. پارچین نام شهرک و منطقه‌ای است در جنوب شرقی تهران که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد. کارخانه‌های صنایع دفاع در پارچین از ‌سال ۱۳۱۱ فعالیت دارند و امروزه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی سازمانی و همچنین شهرک‌های اقماری دارد. بزرگراه پارچین که از شمال شرقی تهران آغاز می‌شود، از منطقه پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار می‌گذرد.


تصاویر  ماهواره‌ای قبل و بعد از انفجار پنجشنبه شب در سایت پارچین




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024