شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 26.06.2020, 23:04

حال ۲۰ درصد بیماران کرونا در گلستان وخیم است

ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به بستری شدن ۴۷۰ نفر به ظن بیماری کرونا در مراکز درمانی این استان اظهار داشت: حدود بیست درصد مبتلایان حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

عبدالرضا فاضل جمعه شب در این باره گفت: هر چند نسبت به دوره پیک بیماری در اسفندماه پارسال شاهد کاهش تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی هستیم اما متاسفانه وضعیت جسمانی درصد بیشتری از مبتلایان وخیم بوده و بر حسب ضرورت این افراد در بخش مراقبت های ویژه و تعدادی از بیماران در آی سی یو به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی اظهار داشت: تعداد جان باختگان کرونا در شرق گلستان نسبت به ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته بطوریکه روز گذشته ۳ نفر جان باختند در حالیکه این عدد در روزهای گذشته دو رقمی بود.

دکتر فاضل گفت: اکنون تعداد مبتلایان و ترخیص شدگان در مراکز درمانی شرق گلستان از نظر آمار برابر است و حدود ۲۵ تخت خالی نیز در گنبد پیش بینی شده تا با کمبود مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: روزهای آینده شرایط حساسی برای گلستان به ویژه در شرق استان است و امیدواریم با همراهی بیشتر مردم بتوانیم با حداقل تلفات از این مرحله عبور کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اکنون نیمی از مساحت و پهنه جمعیتی گلستان در وضعیت قرمز دارد و احتمال دارد در کل استان شرایط بحرانی شده و مجبور به رعایت محدودیت‌های سختگیرانه‌تری شویم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024