پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 26.06.2020, 10:33

ماسک زندگی افراد را در برابر کرونا نجات می دهد

ایرنا- دانشمندان ژاپنی تحقیقاتی را بر اساس نمونه های رایانه ای انجام داده اند که ثابت می کند زدن ماسک می تواند به طور موثری زندگی فرد را در برابر ویروس کرونا نجات دهد.

به گزارش ایرنا، این تحقیقات که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد که تلفات همه گیری کرونا در مناطقی که افراد از ماسک زدن پرهیز کرده و یا کمتر از آن استفاده کرده اند، به مراتب بیشتر بوده است. 

تیم تحقیقاتی میازاوا ژاپن همچنین به این نتیجه رسیده است که افراد چاق تمایل کمتری به استفاده از ماسک دارند اما هر جایی افراد از ماسک استفاده کرده اند خطر ابتلای آنها به کرونا کمتر شده است.

در چین با وجود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، ماسک زدن اجباری شد و دولت و نهادهای پزشکی همواره از مردم می خواستند از ماسک استفاده کنند و چین توانسته است به همین طریق از شیوع گسترده ویروس جلوگیری کند.

تارنمای مدریکس در گزارشی به نقل از تحقیقات پژوهشگران و پزشکان ژاپنی آورده است که ماسک زدن می تواند تا نزدیک به ۷۰ درصد در کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا موثر باشد.

بر اساس این تحقیقات و نظرسنجی صورت گرفته در حدود ۲۰ کشور جهان، ۲۱ درصد از بریتانیایی ها ماسک استفاده می کنند اما این میزان در میان برخی از کشورهای آسیایی به ۹۰ درصد می رسد.

بررسی ها ثابت می کند که ماسک زدن نقشی بسیار موثر در نجات جان انسان دارد نزدیک به ۸۰ درصد از مرگ و میرهای ثبت شده در ماه جاری میلادی بر اثر کرونا به بی تمایلی فرد به زدن ماسک مربوط بوده است.

پژوهش های اولیه نیز نشان می داد که ویروس کرونا عمدتا از طریق آب دهان و عطسه و سرفه فرد به دیگران منتقل می شود و برای همین از روزهای نخست دانشمندان بخصوص در کشورهای آسیایی روی زدن ماسک تاکید می کردند.

سازمان بهداشت جهانی که در ابتدا مردم را تشویق به نزدن ماسک می کرد بعدها با افزایش شمار مبتلایان و تحقیقات بیشتر از مردم خواست ماسک زدن را جدی بگیرند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024