جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 25.06.2020, 9:18

۲۰ دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی توبیخ و تعلیق شدند

بیست دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی به دلیل تجمع و شرکت در مراسم یادبود درگذشتگان فاجعه هواپیمای اکراینی توبیخ و تعلیق شدند. روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی طی یک نامه ضمن تایید این موضوع، برگزاری این مراسم را “ناهنجاری‌ در سطح دانشگاه” و احکام صادره را “متناسب” دانسته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی توبیخ و تعلیق شدند.

بر اساس این گزارش، دلیل توبیخ و تعلیق دانشجویان شرکت در گردهمایی شمع سوزی و مراسم یادبود درگذشتگان ساقط کردن هواپیمای اکراینی عنوان شده است.

روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تایید این خبر اقدام دانشجویان در برگزاری این مراسم را “ناهنجاری‌هایی در سطح دانشگاه محقق اردبیلی که موجب اخلال و ایجاد وقفه در نظم و برنامه‌های دانشگاه و تضییع حقوق عمومی دانشجویان شده است” خوانده و احکام صادره توسط کمیته انضباطی دانشگاه محقق اردبیلی را “متناسب” دانسته است.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

توضیح دانشگاه محقق اردبیلی

در پی انتشار خبری مبنی بر توبیخ و تعلیق شماری از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی که برای قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی مراسم یادبود برگزار کرده بودند، این دانشگاه ضمن تأیید این خبر، شمار این دانشجویان را که در خبرها ۲۰ نفر درج شده بود، ۱۵ نفر اعلام کرد.

در توضیح رسمی این دانشگاه که روز چهارشنبه ۴ تیر در وب‌سایت انصاف‌نیوز منتشر شد، دلیل این اقدام، «غیرقانونی» بودن مراسم عنوان و اعلام شده کمیته انضباطی این دانشگاه در راستای «کمک به سالم نگه داشتن محیط آموزشی و پژوهشی» برای این دانشجویان حکم صادر کرده است.

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد و بر اثر آن ۱۴۶ ایرانی و ۶۱ کانادایی که عمدتاً تابعیت دوگانه داشتند، به‌ اضافه ۱۱ اوکراینی و نیز شماری اتباع دیگر کشورها کشته شدند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024