جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 23.06.2020, 21:55

اولین اقدام مجلس اصولگرا؛ استیضاح هیات ریسه مجلس

در اولین اقدام جمعی مجلس اصولگرا، یکصد نماینده خواستار استیضاح هیات ریسه مجلس شدند.

معتضرین به عملکرد ریس مجلس، معتقدند اعضای هیات‌رییسه در چیدمان خاص نمایندگان در کمیسیون‌ها مداخله کرده‌اند.

یک نماینده مجلس گفته که هیات‌رییسه مجلس درکمتر از یکماه پس از استقرار عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشت.او گفت قطعا رفتار اینچنینی در انتخابات سال دوم‌ هیات‌رییسه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت وبسیاری از افراد موثر در اجرای این شیوه حذف خواهند شد.

این نماینده همچنین گفته که قرار رود رییس مجلس هرکاری می‌کند با نمایندگان‌ مشورت کند و نظر استمزاجی آنها را بگیرد؛ اما این کار نشد.

او  تاکید کرد که این رفتارها با سوگند هیات‌رییسه در رعایت بی طرفی منافات دارد.

«حسن نوروزی»، عضو کمیسیون حقوقی مجلس یازدهم، «علت بی‌رغبتی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی» گفت: نمایندگان تمایلی برای عضویت در کمیسیون حقوقی ندارند چون کمیسیون حقوقی جای کار است! کمیسیون حقوقی جای سفر خارجی، امتیاز و مادیات نیست. نمایندگان اقبالی به کمیسیون حقوقی نشان ندادند چون این کمیسیون جای امتیاز گیری از دولت نیست. کمیسیون حقوقی جایی نیست که کسی از اقوام خودت را مدیرکل کنی.

وی همچنین معتقد است که مجلس جدید به دنبال فیلتر کردن اینستاگرام هست و کمیسیون حقوقی مجلس این امر را پیگیری خواهد کرد. چون «فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024