جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.05.2020, 11:09

آمریکا ٨٤ موشک پاترویت به کویت فروخت

رادیو فرانسه: آمریکا با فروش ٨۴ موشک پاترویت به کویت و همچنین تجهیزات ضروری برای نوسازی سامانه های ضدموشکی این کشور موافقت کرد. ارزش قراردادهای فروش این موشک ها و تجهیزات آنها یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار اعلام شده است.

وزارت امور خارجۀ آمریکا با انتشار بیانیه ای به همین مناسبت اعلام کرد که فروش این موشک ها و تجهیزات “امنیت یکی از متحدان مهم آمریکا خارج از ناتو و از عوامل مهم ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه را تقویت خواهد کرد.”

وزارت امور خارجۀ آمریکا در بیانیۀ خود به حملات موشکی سپتامبر ٢٠١٩ به تأسیسات نفتی عربستان که به ایران نسبت داده شد تلویحاً اشاره کرده و افزوده است که موشک های فروخته شده به کویت  “توانایی این کشور را برای پاسخگویی به تهدیدهای حاضر و آینده بهبود خواهند بخشید و امنیت زیرساخت های نفتی و گازی کویت را تضمین خواهند نمود.”

موشک رهگیر “پاترویت پاک-٣” توسط شرکت آمریکایی “لوکهد مارتین” تولید می شود و آخرین نسل از موشک های پاترویت است. قرارداد فروش این موشک ها به کویت به تنهایی ٨٠٠ میلیون دلار و قرارداد نگهداری، کمک فنی و آموزش به کارگیری آنها ۴۲۵ میلیون دلار اعلام شده است. علاوه بر این مبالغ دو شرکت آمریکایی “لوکهد مارتین” و “ریتون” بابت تعمیر تجهیزات قدیمی تر مبلغ ٢٠٠ میلیون دلار از کویت دریافت می کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024