جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.05.2020, 21:06

قتل یک دختر ۱۳ ساله توسط پدرش

رومینا اشرفی دانش‌آموزی ۱۳ ساله، در شهرستان حویق تالش توسط پدرش به قتل رسید.

رومینا دانش‌ آموز ۱۳ ساله تالشی به جرم عاشق شدن و فرار به‌ قصد ازدواج با پسری که دوستش داشت دستگیر شد و با اینکه اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، توسط قاضی جنایتکارِ دادگاهی در شهرستان محل اقامتش و از روی عمد به خانواده‌اش بازگردانده شد. متاسفانه او پنجشنبه اول خرداد ۱۳۹۹ به شکلی فجیع در خواب توسط پدرش به قتل رسید.

این جملات متن پیغام یک منبع نزدیک به خانواده رومینا اشرفی است. دختر ۱۳ ساله اهل شهرستان حویق از توابع تالش در استان گیلان. شهر کوچکی که نزدیک به ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد، طبعا همه در آن همدیگر را می‌ شناسند و خبر فرار یک دختر نوجوان در آن به‌ مثابه شهرهای کوچک دیگر در ایران می‌تواند به بهانه #بی‌_آبرویی به یک فاجعه تبدیل شود.

رومینا متولد ۱۳۸۵ بود. با پسری از شهر خود دوست شد. خانواده‌ او سنتی نبودند اما پدرش خشن، معتاد و بیکار بود. فرار او شاید بیشتر از شرایط و محیط خانه بود. قتلش خیلی فجیع بود. پدرش هم بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شده است اما چه فایده‌ای دارد؟ رومینا مرده است. آنهم به بدترین شکل ممکن.

بنا به گفته این منبع آگاه وقتی رومینا و پسر همراهش که به دلیل حفظ امنیت او از افشای نامش خودداری شده بازداشت شدند، هم در زمان انتقال به دادسرا برای تشکیل پرونده و هم در طول دادگاه به‌کرات از ماموران، مسئولان نیروی انتظامی و قاضی خواهش کرده بود که او را به خانواده‌اش تحویل ندهند. رومینا به ماموران گفته بود که در خانه پدرش بعد از این اتفاق امنیت جانی نخواهد داشت، متاسفانه قاضی از روی عمد و عقاید زن ستیزانه و بی‌ توجهی به‌ جای سپردن رومینا به یکی از اقوام یا نزدیکان تا فروکش کردن خشم پدر او را به خانه پدرش فرستاد. از طرفی نزدیکان این خانواده هم به‌ جای وساطت و گرفتن میانه، با گفتن حرف‌های تحریک‌آمیز آتش خشم پدر رومینا را شعله‌ ورتر کرده و به بروز چنین فاجعه‌ای کمک کرده‌اند.

صبح روز اول خرداد، مادر رومینا را به بهانه‌ای از خانه بیرون می‌فرستد و از خلوتی خانه و خواب بودن رومینا استفاده کرده و با ضربه یک جسم سخت و برنده گلوی دخترک را بریده و او را به قتل رسانده است. آن‎‎طور که در کانال‌های محلی خبر درج‌ شده شاهدان گفته‌اند صحنه قتل خیلی هولناک، فجیع و ناراحت‌کننده‌ای بوده است.

پدر رومینا به گفته شاهدان و منابع خبری محلی حالا بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شده است اما او از نگاه قانون، قیم و صاحب‌ اختیار دخترش به شمار می‌رود. دختری که به‌ رغم همین قانون قرون وسطایی، نافرمان، چموش و سرکش بوده و قصد داشته با جوانی از خانه فرار کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024