شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.05.2020, 15:08

سخنگوی وزارت بهداشت: در ۱۹ استان فوتی کرونا نداشته‌ایم

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر دوشنبه ۵ خرداد (۲۵ مه) آخرین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا در ایران را اعلام کرد.

به گفته او در طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۰۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده‌اند. با احتساب بیماران تازه مجموع شمار مبتلایان شناسایی‌شده در ایران به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

جهانپور همچنین اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع شمار جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۴۵۱ نفر رسیده است.

او در این ارتباط خاطر نشان ساخت که طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان ایران موارد فوتی صفر و در پنج استان تنها یک مورد فوتی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد که تا کنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. نزدیک به ۲۶۰۰ نفر نیز در وضعیت حاد به‌سر برده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گفته جهانپور تا کنون حدود ۸۱۹ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در ایران انجام شده است. او افزود: «وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024