جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 21.05.2020, 18:49

تحقیقات سازمان ملل درباره انتقال جنگنده‌های روسی به لیبی

خبرگزاری آناتولی: روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد که کارشناسان سازمان ملل متحد تحقیقات درباره ۸ فروند جنگنده روسی که در اختیار ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر در شرق لیبی قرار داده شده است را آغاز کرده‌اند.

این روزنامه که نام این دیپلمات‌های غربی را فاش نکرده نوشت: جنگنده‌های روسی از سوریه به لیبی منتقل شده‌اند و احتمال درگیری مستقیم بین روسیه و ترکیه وجود دارد.

در این گزارش همچنین درج شده است: این سوریه‌سازی لیبی است. این مسئله در حال تبدیل شدن به یک جنگ نیابتی است.

همچنین یک دیپلمات غربی مدعی شده که تعداد جنگنده‌های روسی منتقل شده به لیبی بیش از ۸ فروند بوده است.

بر اساس این گزارش٬ كارشناسان سازمان ملل همچنین ارسال ۱۱ هزار تن سوخت جت از سوی روسیه به بنغازی در ماه مارس را نیز بررسی می‌کند. همچنین امارات متحده عربی نیز امسال ۱۰ هزار تن تجهیزات نظامی برای نیروهای حفتر ارسال کرده است.

در این خبر اشاره شد که نیروهای حفتر توانایی استفاده از این جنگنده‌ها را ندارند. ولی دیپلمات های مذکور بر این باورند که صدها مزدور وابسته به شرکت امنیتی روسی در صفوف حفتر می‌جنگند.

بر این اساس٬ هدف اصلی از ارسال جنگنده‌های روسی به لیبی٬ جلوگیری از اخراج نیروهای حفتر از غرب لیبی توسط ترکیه است. آنها به منظور جلوگیری از استفاده ترکیه از پایگاه نظامی «الوطیه» در طرابلس٬ آن را بمباران خواهند کرد.

وزیر کشور لیبی اعلام کرده که روسیه ۸ فروند جنگنده در اختیار حفتر قرار داده است. حداقل شش فروند جنگنده‌ «میگ-۲۹» و دو فروند جنگنده «سو-۲۴» ساخت روسیه از پاگاه هوایی حمیمیم سوریه برخواسته و به شرق لیبی، منطقه تحت اشغال شبه نظامیان خلیفه حفتر به زمین نشسته‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024