جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 21.05.2020, 13:35

توضیحات جلایی‌پور درباره اظهاراتش در دیدار با روحانی

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت، در توضیحی برای “راهبرد” درباره فیلم منتشرشده از صحبت‌هایش در جلسه با رییس‌جمهور نوشت:

از صحبت‌های من در نشست رییس‌جمهور خلاصه‌ای ناقص گزینش شده است. درصورتی‌که در آن جلسه گفتم:

الان مهمترین سرمایه این کشور (انقلاب و جمهوری‌اسلامی) که مردم هستند، «ناراضی» هستند و سرمایه اصلی در مخاطره هست. گفتم شما این نارضایتی را می‌توانید در اعتراضات دی‌ماه۹۶ و آبان۹۸ و خصوصا در عدم مشارکت مردم در انتخابات اسفند۹۸ ببینید.

بعد تاکید کردم حل این «نارضایتی‌ها» کار آسانی نیست و زمان‌بر است. اولا به کاربلندمدت دولت و ملت نیاز دارد و ثانیا حل آن در اختیار «دولت» نیست؛ بلکه دست «حاکمیت» است. این حاکمیت است که باید در سیاست داخلی و خارجی خود تغییرات جدی بدهد.

سپس گفتم دولت روحانی در این یک‌سال بعید است بتواند مردم را راضی کند و به‌جای آن گفتم در این یک سال دولت از نقش «طبقه متوسط فرهنگی» غافل نشود؛ طبقه‌ای که بین دولت و ملت می‌تواند پل باشد. همین طبقه بود که زمینه‌ساز پیروزی روحانی در انتخابات۹۶ با بیست و شش میلیون رای شد و الان این طبقه از حاکمیت و دولت سرخورده شده است.

به دولت روحانی گفتم به شعور این طبقه متوسط فرهنگی احترام بگذارد، مثلا چرا آمار جانباختگان اعتراضات۹۸ را اعلام نمی‌کند؛ گفتم به مصیبت غفلت از شایسته‌سالاری در دستگاه‌های اداری بپردازد، دستگاه دولتی بدون شایستگان قادر به مبارزه موثر با ریسک‌ها و مخاطرات جامعه مدرن ایران نیست؛ به تقویت انجمن‌های علمی و حرفه‌ای بپردازد و ...

حرفم این بود حاکمیت و دولت بیاید از تجربه مبارزه مردم و دولت با کرونا استفاده کند و با اهدافی همراه شود که مورد توجه مردم هم هست و از این طریق، به فکر مهمترین سرمایه این کشور که مردم هستند، باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024