شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 19.05.2020, 10:10

صدور حکم زندان برای ۲ نماینده مجلس

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم حبس برای دو نماینده مجلس خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست خبری خود گفت: مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به ۷ سال حبس تعزیری، محمد عزیزی و فریدون احمدی، نماینده‌های مجلس هر کدام به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه حکم اعدام برای دو نفر دیگر در پرونده فساد اقتصادی صادر شده است، توضیح داد: در این پرونده که بیش از ۵۰ متهم داشت، کیفرخواستی برای 43 نفر صادر و به دادگاه ارسال شد. در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان در نظام اقتصادی محکوم شدند. در این پرونده تلفیقی، بخشی اخلال در نظام ارزی و بخشی اخلال در سکه و بخشی اخلال در نظام اقتصادی خودرو بود.

وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو از سایپا و مشارکت در عملیات پولشویی و موضوعات مربوطه به سکه که ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه به همراه یک صد کیلوگرم طلا کشف شد؛ حکم اعدام این دو نفر صادر شده که قابل تجدیدنظر خواهی است.

به گزارش خبرنگار مهر غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور برخی احکام صادره از سوی دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: مهدی جمالی مدیر عامل سابق سایپا به هفت سال حبس، رضا تقی زاده معاون سابق باززایی سایپا به ۱۵ سال حبس و محمد عزیزی نماینده مجلس به ۶۱ ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی به تحمل ۶۱ ماه حبس، حسین هشترودی رئیس سابق حراست سایپا به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024