جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.03.2020, 18:19

کرونا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر را در جهان خانه نشین کرد

ایرنا- خبرگزاری فرانسه سه شنبه گزارش کرد که بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، باتوجه به اینکه هند از روز سه شنبه برای کنترل شیوع ویروس کرونا ۲۱ روز قرنطینه کامل اعلام کرد، هم اکنون بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان در قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر بیشتر کشورهای درگیر ویروس کرونا از جمله هند، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کلمبیا قوانین اجباری منع رفت و آمد اعلام کرده‌اند و برخی دیگر نیز برای ماندن مردم در خانه تاکید می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که ۳۹۴‌ هزارو ۳۱۳ تن در جهان به این بیماری مبتلا و ۱۷ هزارو ۲۲۴ تن نیز فوت شدند. از این مجموع ۱۰۳ هزارو ۴۳۳ نفر بهبود یافته‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024