چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 20.02.2020, 21:10

عراق یک گذرگاه مرزی خود با ایران را به دلیل کرونا بست

خبرگزاری آناتولی: در پی مرگ ۲ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در ایران٬ عراق یک گذرگاه مرزی خود با این کشور را بست و یک قرارگاه ویژه و دفتر بحران در وزارت بهداشت عراق ایجاد شده است تا اقدامات لازم را انجام دهد.

مرگ دو مورد مبتلا به کرونا در ایران سبب بروز نگرانی در عراق شد، برخی از عراقیها در شبکه های اجتماعی ضمن اشاره به عدم زیرساخت کافی در این کشور٬ خواستار بسته شدن مرزهایشان با ایران شدند.

مردم عراق در شبکه های اجتماعی هشتگی را با نام «مرزها را با ایران ببندید» به وجود آوردند که در عرض چند ساعت به صورت گسترده ای بازنشر شد.

در برخی پیام ها نیز عباراتی مانند “اولویت باید سلامت باشد” و “کمک کنید” استفاده شده است.

در پی این واکنشها فرمانداری استان میسان عراق اعلام کرد که گذرگاه مرزی شیب در استان میسان و در مرز با ایران تعطیل شده است.

استانداران بصره و دیالی نیز اعلام کردند که در گذرگاه های مرزی بین ایران و عراق یگان های بهداشتی مستقر شده و شهروندان عراقی و ایرانی که وارد عراق می شوند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

در خط مرزی ۱۴۵۰ کیلومتری بین عراق و ایران در مجموع ۸ گذرگاه وجود دارد.

روز گذشته ۲ نفر از شهروندان ایران در شهر قم بر اثر ویروس کرونا جان باختند. ابتلای 3 نفر دیگر به این ویروس نیز در ایران تائید شده است.

مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قم که دارای دست‌کم نیم میلیون معلم، استاد، مدرس، دانش‌آموز، دانشجو، طلبه، کارمند و غیره هستند نیز به علت خطر این ویروس تعطیل شده‌اند. مسئولین پزشکی قم از اهالی این خواسته در خانه بمانند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024