جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 15.02.2020, 11:44

پمپئو: کارزار فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد

مایک پمپئو: کارزار فشار حداکثری بر ایران تا زمانی که تن به مذاکره دهد، ادامه می‌یابد

صدای آمریکا: وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۴ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران همراه خود در راه سفر به آلمان و همچنین عربستان سعودی در پاسخ به پرسشی درباره محور مذاکرات در ریاض و به ویژه در مورد ایران گفت، کارزار فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی تا زمانی که تن به مذاکره دهد ادامه خواهد یافت.

مایک پمپئو گفت: «کارزار فشار حداکثری و تاثیر آن – که کاهش میزان دسترسی رژیم به منابع لازم برای پرتاب موشک به نقاطی مثل جایی که ما می‌رویم، یعنی تاسیسات آرامکو سعودی که قرار است بازدید کنیم – ادامه دارد. هنوز به صفر نرسیده است. آنها کماکان منابعی در اختیار دارند. اما در مورد این که آیا از حزب‌الله، شبه‌نظامیان در عراق، و اقداماتشان در ایران حمایت کنند، با انتخاب‌های دشوارتری روبرو هستند. با کاهش [منابع] همه این‌ها تبدیل به گزینه‌های سخت‌تری شده‌اند. روزی خواهد رسید که ایرانی‌ها به این نتیجه می‌رسند کار درست صحبت با آمریکا و یافتن راه حلی است که در صدر اولویت‌های پرزیدنت [ترامپ] قرار دارد، و آن اطمینان یافتن از این است آنها نه امروز، نه سال آینده، و نه هیچوقت دیگری سلاح هسته‌ای در اختیار ندارند.»

او اضافه کرد: «به همین دلیل من مطمئنم این چیزی است که [در جریان سفر به عربستان سعودی] درباره آن صحبت خواهیم کرد. کمی از وقت‌مان را هم صرف گفت‌وگو درباره آرایش نیروهایمان در آنجا خواهیم کرد و بعد هم در مورد بعضی اقداماتی که ما امید داریم سعودی‌ها به انجام آنها برای اجرای چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد [سعودی]، جهت ارتقای وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی، ادامه دهند.»

کارزار فشار حداکثری

دولت پرزیدنت ترامپ با برشمردن ایرادات برجام، از توافق هسته ای خارج شد و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند. مقامات دولت آمریکا همچنین با اشاره به اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی، اعلام کردند فشار حداکثری بر رژیم جمهوری اسلامی تا هنگامی که مانند یک کشور عادی در منطقه رفتار نکند، ادامه خواهد یافت.

مقام های وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین اظهارنظرهای خود درباره تحریم های جمهوری اسلامی، آن را راهی برای پرهیز از جنگ با این رژیم در اوج تنش دو کشور دانستند.

همچنین برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، نیز در حاشیه نشست دو روزه دوحه قطر، در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، رژیم جمهوری اسلامی را در بر سر یک دو راهی قرار داده است.

دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی درآمد خود را به جای اینکه برای بهبود معیشت مردم ایران صرف کند، در راه حمایت از گروههای تروریستی منطقه و اقدامات مخرب در دیگر کشورها صرف می‌کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024