جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 14.02.2020, 8:23

امیرسالار داودی در اعتراض به عدم بهره‌مندی از مرخصی اعتصاب غذا کرد

«امیرسالار داودی» وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز که در زندان اوین محبوس است، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زد. طبق بیانیه‌ای که روز گذشته توسط همسر این زندانی سیاسی منتشر شده، او از روز ۲۰ بهمن اعتصاب خود را شروع کرده است و مسئولیت هر اتفاقی در این رابطه را متوجه مسئولان قضایی می‌داند.

امیرسالار داودی که در سال‌های اخیر وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی را به عهده داشته، اواخر آبان سال گذشته دستگیر و به ۳۰ سال زندان محکوم شد که مطابق قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال آن قابل اجرا است.

متن بیانیه آقای داودی به این شرح است:

ملت عزیز ایران از روز ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۶ عصر در اعتراض به اینکه ۱۵ ماه علی‌الاتصال در حبس بوده‌ام و از این مدت ۶ ماه و نیم معادل ۱۹۰ روز در انفرادی به سر بردم، خود را مستحق بهره‌مندی از مرخصی می‌دانم. مع‌الوصف به دلیل اینکه در مورد مرخصی اینجانب هیچ‌گونه تصمیم‌گیری و خاصه موافقت با آن صورت نپذیرفته است، تا اطلاع ثانوی و انشاءالله تحقق خواسته این اعتصاب که صرفاً نوشیدن آب است (و لاغیر) ادامه خواهد یافت و از شما مردم می‌خواهم که برایم دعا کنید. مسئولیت هر اتفاقی در این ارتباط متوجه عوامل قضایی من جمله رئیس قوه قضاییه، دادیار محترم ناظر زندان، معاون دادستان تهران و دادستان تهران است. نام‌بردگان کسانی هستند که در اعطای این مرخصی کوتاهی کرده‌اند و حداقلی‌ترین خواسته یک زندانی سیاسی را برای عملی کردن وعده به دخترش مبنی بر چند روز آمدن به خانه، دریغ نمودند.

پاینده باد ملت ایران
امیرسالار داودی (زندان اوین، بند ۷ سالن ۲)




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024