شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.02.2020, 17:07

چین در مورد روش تشخیص ابتلای به کرونا توضیح دهد

بی بی سی: سازمان بهداشت جهانی خواستار “توضیحات بیشتر” دولت چین در مورد هرگونه تغییری در نحوه تشخیص و تایید ابتلای به ویروس کرونا شده است.

روز گذشته مقامات محلی استان هوبی اعلام کردند که شمار کسانی که ابتلای آنها به ویروس کرونا تایید شده به شدت افزایش یافته است. نخستین مورد ابتلای به کرونا از شهر ووهان مرکز این استان گزارش شد و تاکنون بیشترین تعداد مبتلایان و تلفات این بیماری در چین مربوط به همین استان است.

درخواست سازمان بهداشت جهانی پس از آن تسلیم چین شد که مقامات محلی در استان هوبی گفتند که روش جدیدی را برای تشخیص مبتلایان به کار می‌برند. در این روش، بروز نشانه‌های بیماری و اسکن بیمار برای تایید ابتلای او کافی تلقی می‌شود و پزشکان منتظر تشخیص آزمایشگاهی نمی‌مانند.

روز گذشته و با انتشار آمار جدید حاکی از افزایش شمار مبتلایان، دبیر شعبه حزب کمونیست در هوبی از سمت خود برکنار شد. دبیر جدید حزب تعهد کرده است که از گسترش بیماری جلوگیری خواهد کرد. او در عین حال گفته است که وضعیت “کاملا وخیم” است.

طبق آماری که روز گذشته منتشر شد، تلفات این بیماری در هوبی به ۲۴۲ نفر رسید که بالاترین رقم تا کنون بوده است. همچنین گفته شد که تعداد موارد جدید ابتلا به ۱۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسیده که حاکی از جهش قابل توجهی در این آمار است.

پیشتر، آماری که مقامات محلی منتشر کرده بودند حاکی از تثبیت روند ابتلای به این ویروس و تلفات آن بود.

تاکنون تعداد قربانیان کرونا از مرز ۱۳۵۰ نفر فراتر رفته و شمار مبتلایان تقریبا به ۶۰ هزار نفر رسیده است.

تا به امروز مرگ دو نفر در خارج از چین گزارش شده و به گفته سازمان بهداشت جهانی، شمار موارد تایید شده ابتلای به این بیماری در خارج از چین به ۴۴۱ نفر رسیده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024