پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.02.2020, 11:33

فریبا عادل‌خواه پس از شش هفته به اعتصاب غذا پایان داد

وکیل فریبا عادل‌خواه روز چهارشنبه از شکستن اعتصاب غذای موکلش در زندان خبر داد.

فریبا عادل‌خواه، شهروند ایرانی-فرانسوی و پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس، طی شش هفته گذشته در اعتصاب غذا بود و به گفته گروه حمایت از این فرد زندانی، او «به قدری ضعیف شده است که تعادل خود را از دست می‌دهد».

سعید دهقان، وکیل خانم عادل‌خواه، روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که موکلش «به درخواست کتبی فعالان مدنی و سیاسی پاسخ داد و ظهر امروز به اعتصاب غذا پایان داد.»

فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس، ۱۷ خرداد امسال پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای اطلاعات سپاه در خانه خود بازداشت شد.

علاوه بر او، رولان مارشال، محقق فرانسوی و شریک زندگی خانم عادل‌خواه هم توسط سپاه بازداشت شد. آقای مارشال متخصص امور آفریقا است و برای دیدار با فریبا عادل‌خواه به تهران سفر کرده بود.

وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه روز دوم بهمن از تحصن موکل خود مقابل در ورودی بند زنان زندان اوین به دلیل اعتراض به عدم امکان ملاقات با رولان مارشال، شریک زندگی خود خبر داده بود.

سعید دهقان گفته بود که مقامات زندان اوین عدم ثبت رسمی ازدواج این دو در ایران را مانع این ملاقات قلمداد می‌کنند که یک راهکار عملی می‌تواند ثبت رسمی ازدواج این دو در همان زندان باشد.

این دو زندانی از مقامات زندان خواسته‌اند تا زمینه ازدواج آنها با هم را فراهم کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024