پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.02.2020, 11:14

ترامپ اخراج کارکنان کاخ سفید را تایید کرد

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دنبال انتشار خبر شبکه سی ان ان اخراج شماری از کارمندان شورای امنیت ملی کاخ سفید را تایید کرده است.

به گزارش شبکه ان بی‌سی، رییس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت پس از تبرئه شدن وی در دادگاه استیضاح مجلس سنا در نظر دارد که شمار بیشتر از کارمندان کاخ سفید را اخراج کند. 
ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد بیشتری از کارمندان کاخ سفید بعد از تبرئه شدن وی اخراج می‌شوند گفت: کاملاً همیشه این احتمال وجود دارد. 
سی ان ان هفته گذشته  نوشت: پیش از آن که حکم دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده صادر شود، انتظار می‌رفت که رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید حداقل ۱۲ مقام شورای امنیت سازمان ملی آمریکا را اخراج کند. 
براساس این گزارش گفته می‌شود دلیل اصلی اخراج کارکنان این شورا، کوچک‌تر کردن شورای امنیت سازمان ملی آمریکا است که در دوره دولت اوباما از ۱۰۰ به ۲۳۶ نفر افزایش یافته بود. 
شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد شنبه گزارش داد رییس جمهوری آمریکا «گوردون ساندلند» سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت دادن علیه او در جلسات استیضاح اخراج کرد. 
ساندلند در جلسه شهادت علنی خود در مجلس نمایندگان آمریکا بده بستان در موضوع اوکراین را تایید کرده و گفته بود: ترامپ دستور داده بود درباره اوکراین با رودی جولیانی [وکیل ترامپ] کار کنیم و او هم خواستار بیانیه عمومی ولادیمیر زلنسکی درباره شرکت انرژی بوریسما و انتخابات ۲۰۱۶ بود. 
ترامپ متهم شده بود که ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را با متوقف کردن کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به این کشور تحت فشار گذاشته بود که تحقیقاتی را علیه شرکت بوریسما انجام داده و آن را علنی کند. 
«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عضو هیات مدیره شرکت بوریسما بود و گفته می‌شد که ترامپ قصد داشته با تحقیقات علیه این شرکت، موقعیت بایدن را در انتخابات تضعیف کند. 
دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا معقتد بودند که ترامپ از یک کشور خارجی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده استفاده کرده است. 
مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات استیضاح ترامپ را پیش برد و در نهایت او را در دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» مجرم شناخت. 
با وجود آن که ترامپ به صورت علنی و غیرعلنی از ارایه اسناد و حضور مقام‌های دولتش در تحقیقات کنگره جلوگیری کرده بود، برخی از مقام‌ها از جمله ساندلند و ویندمن در این جلسات حاضر شده و علیه او شهادت دادند. 
پس از استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، سنای آمریکا پس از چند جلسه برگزاری محاکمه، هفته گذشته با رای اکثریت جمهوریخواهان ترامپ را تبرئه کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024