جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 10.02.2020, 8:54

تفهیم اتهام سپیده قلیان در دادسرای اوین و آزادی با تودیع قرار

سپیده قلیان، فعال مدنی با حضور در دادسرای اوین در خصوص پرونده‌ای جدید که اخیرا برای وی گشوده پس از تفهیم اتهامات “تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب” با تودیع قرار آزاد شد. دادگاه در خصوص این اتهامات به رسانه‌ای کردن اخبار زندانیان عرب توسط خانم قلیان و افشای نقش آمنه سادات ذبیح پور، مجری متهم به مشارکت در بازجویی، توسط وی استناد کرده است. سپیده قلیان پیشتر در تاریخ ۱۵ بهمن ماه امسال، طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سپیده قلیان، فعال مدنی امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، با حضور در دادسرای اوین در خصوص پرونده‌ای جدید که اخیرا برای وی گشوده پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت ۱۸۰ میلیون تومانی آزاد شد.

اتهامات خانم قلیان در این جلسه که در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین تشکیل شد، “تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب” عنوان شده است. دادگاه در خصوص این اتهامات به رسانه‌ای کردن اخبار زندانیان عرب توسط خانم قلیان و افشای نقش آمنه سادات ذبیح پور، مجری متهم به مشارکت در بازجویی توسط وی استناد کرده است.

سپیده قلیان هفته گذشته از مختومه شدن پرونده شکایت خود از رئیس سازمان صدا و سیما و سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ و آمنه سادات ذبیح پور، خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در خصوص تهیه و پخش اعترافات اجباری خود و گشودن پرونده‌ای علیه خود به شکایت آمنه سادات ذبیح پور خبر داده و طی ابلاغیه‌ای در این خصوص به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی از شکایت خانم قلیان از از رئیس صدا و سیما و سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ و آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار تلویزیون دولتی ایران خبر داده بود. در پی این شکایت دیماه امسال، وکیل مدافع سپیده قلیان جهت ارائه مستندات در خصوص این پرونده به شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد. خانم قلیان پیشتر در این باره گفته بود: “در مراحل تولید طراحی سوخته، خانم آمنه‌سادات ذبیح‌پور ‌در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت‌ها شکنجه جسمی و روحی، متنی را که از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین در اختیار ما قرار دهد”.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024