شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 08.02.2020, 20:48

فاجعه در زندان تهران بزرگ: ابتلای چهل زندانی به بیماری سل

رادیو زمانه

یکی از فعالان حقوق درویشان گنابادی با اعلام وضعیت وخیم بهداشتی در زندان تهران بزرگ (زندان فشافویه) نسبت به شیوع بیماری سل در این زندان هشدار داد.

فائزه عبدی‌پور که همسرش محمد شریفی مقدم در حال حاضر در زندان فشافویه محبوس است، شامگاه جمعه ۱۸ بهمن در صفحه توئیتر خود از ابتلای ۴۰ نفر از زندانیان یکی از سالن‌های تیپ ۴ زندان فشافویه خبر داد و نوشت: «در زندان تهران بزرگ یک فاجعه در حال رخ دادن است. در سالنی در تیپ ۴ از ۷۰ زندانی، ۴۰ نفر به بیماری سل مبتلا شده‌اند.»

به نوشته این فعال حقوق دراویش گنابادی، در گذشته نیز آمارهای مشابهی در خصوص شیوع بیماری ایدز در این زندان گزارش شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پس از بازداشت‌های گسترده در جریان روزهای اعتراضات سراسری آبان‌ ماه و انتقال تعداد زیادی از بازداشت شدگان به زندان فشافویه، وضعیت بهداشتی و رفاهی زندانیان محبوس در این زندان به مراتب بدتر از گذشته شده است.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس شورای شهر ری و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، اوایل آذر ماه با اشاره به جمعیت بالای زندانیان در زندان فشافویه اعلام کرد این زندان امکانات لازم را ندارد و زندانیان در شرایط بسیار سختی قرار دارند. رسول هویدا، پزشک و یکی از دراویش گنابادی که از بهمن ماه ۱۳۹۶ در زندان فشافویه محبوس است، پیشتر در خصوص وضعیت بهداشتی این زندان گفته است: «زندان فشافویه ۴ زندان مجزا با بیش از ۱۵ هزار زندانی دارد. امکانات پزشکی کم است، اقلام دارویی به شدت کم است و بهداری، استریل نیست.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024