پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 15.01.2020, 21:19

ایرانی‌ها تضمین کتبی دادند تا محروم نشوند

رییس کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید، مسئولان ورزش ایران برای جلوگیری از محرومیت تضمین کتبی دادند.

به گزارش “ورزش سه”، در حالی که رییس کمیته ملی المپیک بعد از سفر به لوزان همراه با وزیر ورزش امروز در نشست خبری خود اشاره‌ای به امضا نامه یا تعهدی از سوی خود یا سلطانی‌فر نکرد، سایت insidethegames نقل قولی از سوی رییس کمیته بین المللی المپیک منتشر کرده که نکته عجیبی را در دل خود جای داده است.

توماس باخ اعلام کرده کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش ایران را محروم نکرده چون کمیته ملی المپیک ایران نامه کتبی داده که سیاست‌های تبعیض‌گونه را در رقابت‌های ورزشی پایان خواهد داد. باخ تاکید کرده است که این نامه که از طرف کمیته ملی المپیک ایران به IOC ارسال شده، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران آن را امضا کرده‌اند.

رییس IOC در رابطه با تعلیق جودوی ایران هم گفت: ما از فدرسیون جهانی جودو درخواست کردیم تا بیشتر درباره این موضوع با ما مکاتبه کند تا مشخص شود چه اتفاقاتی رخ داده و آیا کمیته ملی المپیک ایران در آن نقش داشته است یا خیر؟ ما این درخواست را به فدراسیون جهانی جودو ارسال کرده‌ایم و آنها در این لحظه درباره چگونگی اقدام و اینکه آیا این اطمینان و شواهد و مدارک کافی است یا آیا به شواهد بیشتری احتیاج دارند بحث می‌کنند. این در همکاری نزدیک با کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی جودو اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر این روال در حال انجام است. هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024