جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.01.2020, 20:32

درخواست تحقیق درباره قتل دو روزنامه‌نگار عراقی

درخواست فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقیق درباره قتل دو روزنامه‌نگار عراقی

دو روزنامه‌نگار مشغول به کار برای یک شبکه تلویزیونی عراق از سوی افراد مسلح ناشناس روز جمعه ۲۰ دی‌ماه در بصره کشته شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با سندیکای روزنامه‌نگاران عراق (IJS) این حادثه را محکوم کرده و از مقام‌های عراق می خواهد كه قاتلان را به دادگاه بکشانند.

آنتونی بلانگر ، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران،‌در همین زمینه گفت: «ما بار دیگر بر خواسته خود از مقام‌های عراق برای دفاع از رسانه‌ها و مبارزه با مصونیت در برابر جنایاتی که برای روزنامه‌نگاران در سراسر کشور انجام می‌شود ، تأکید می‌کنیم.»

او افزود: «دولت‌های متوالی عراق یکی از بدترین سوابق را در مبارزه با مصونیت در قتل روزنامه‌نگاران دارند. این قتل‌ها نمی‌توانند بدون مجازات بمانند. ممکن نیست که صدای عراقی‌ها توسط کسانی که نمی‌خواهند حقیقت شناخته شود، ساکت شود.»

افراد مسلح عصر روز جمعه در بصره به احمد عبدصمد ۳۷ ساله، خبرنگار ایستگاه تلویزیونی محلی «الدیژله»، و صفا قالی فیلمبردار ۲۶ ساله او  که در حال پوشش اعتراضات مردمی عراق بودند حمله کرده و آن‌ها را به قتل رساندند.

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران  همچنین در همین زمینه با همراهی گروهی از سازمان‌های بین‌المللی آزادی مطبوعات  عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، و شورای نمایندگان را به تامین تحقیق در مورد قتل روزنامه‌نگاران عراقی فراخواندند.

سندیکای روزنامه‌نگاران عراق در همین زمینه اعلام کرد: «این عمل جنایی بخشی از حملاتی به روزنامه‌نگاران و رسانه‌هایی است که ماموریت خود را انجام می‌دهند. ما این قتل‌ها را محكوم می‌كنیم و از پلیس و نیروهای امنیتی در بصره می‌خواهیم تا مجرمان را یافته و آن‌ها را به عدالت محكوم كنند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024