پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.01.2020, 10:28

بازداشت ۳۰ نفر در تجمعات چند روز اخیر

سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت ۳۰ نفر در تجمعات چندروز اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره تعداد بازداشت شدگان در تجمعات اخیر و اینکه اتباع دیگری در میان آنها بوده اند یا خیر؟ گفت: غیر از سفیر انگلستان گزارشی از بازداشت سایر اتباع نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما به مفاد کنوانسیون‌های بین المللی متعهد هستیم گفت: «با این وجود اجازه نمی دهیم امنیت کشور مخدوش شود؛ در حالی که شاهد اظهارنظرها و اقدامات صددرصدی مغایر با امنیت کشور بودیم. با کسانی که اعتراض مسالمت آمیز دارند برخوردی نمی کنیم و با رافت نگاه می کنیم ولی انجا که اقدام علیه امنیت باشد تعارفی نداریم.»

وی افزود: در این حوادث حدود ۳۰ نفر بازداشت شده‌اند.

اسماعیلی  در پاسخ به سوال مجدد خبرنگار مبنی براینکه تعدادی سلبریتی میان بازداشتی‌ها بوده‌اند؟ گفت: «برای ما بین سلبریتی و غیرسلبریتی فرقی نمی کند و دستگیری توسط ضابطان در صورت مشاهده جرم انجام شده است.»

شاهدان عینی تظاهرات روزهای شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه می‌گویند تعدادی از معترضان با گلوله‌‌های ساچمه‌ای هدف قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه در این باره نوشت:‌ «بسیاری از معترضان طی روزهای گذشته و اعتراضات آبان توسط گلوله‌های ساچمه‌ای فلزی یا پلاستیکی آسیب دیده‌اند. عفو بین‌الملل از همگان دعوت می‌کند که اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند با این سازمان تماس بگیرند و عکس‌ها و ویدئوهای خود را از گلوله‌ها و جراحت‌های ناشی از آنها ارسال نمایند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024