جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 14.01.2020, 9:27

حسین کروبی خودش را به دادسرای اوین معرفی کرد

در پی انتشار نامه مهدی کروبی به آقای خامنه‌ای، شب گذشته ماموران امنیتی برای ورود به منزل حسین کروبی به منظور بازداشت وی اقدام کرده بودند. اما نهایتا ناکام ماندند.

دقایقی قبل، محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی پیرو سخنان شب گذشته خود به ماموران، مبنی بر اینکه به دلیل حضور شبانه و غیرقانونی، درب منزل را باز نخواهم کرد و فردا صبح خودم به اوین خواهم آمد؛ به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده است.

مهدی کروبی چند روز پیش در نامه ای به آقای خامنه ای، وی را مسئول وضعیت اسفبار کنونی کشور دانسته و گفته بود که بدون شک هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را ندارید.

دقایقی پیش از انتشار آن نامه، مسئولین امنیتی وزارت اطلاعات در تماسی تلفنی به فرزند مهدی کروبی، اقدام به تهدید به دستگیری وی در صورت انتشار آن نامه کرده بودند.

ماموران تهدید کرده بودند که انتشار آن نامه عواقبی را به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ۴ سال پیش، مهدی کروبی در نامه‌ای به حسن روحانی از وی خواسته بود تا به عنوان رئیس جمهور ایران پیگیر حق شهروندی وی برای برگزاری دادگاهی علنی باشد.

انتشار نامه مهدی کروبی به حسن روحانی، باعث صدور اتهاماتی از سوی وزارت اطلاعات بر علیه حسین کروبی شد. نهایتا این اتهامات به صدور حکم حبس و زندان منجر شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024