جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 13.01.2020, 21:26

ترامپ: قاسم سلیمانی گذشته وحشتناکی داشت

خبرگزاری آناتولی: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در چند پیام توئیتری به انتقاد نمایندگان دموکرات کنگره این کشور از حمله هوایی به خودرو حامل قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در عراق واکنش نشان داده و گفت: سلیمانی گذشته وحشتناکی داشته و یک تهدید فوری برای آمریکا بود.

وی اظهار داشت: رسانه‌های جعلی و همکاران دموکرات آنها بررسی می‌کنند که سلیمانی در حال آمادگی برای حمله قریب‌الوقوع به آمریکا بوده یا نه. پاسخ ما یک «بله» قاطعانه است. ولی این مهم نیست چرا که او (سلیمانی) گذشته وحشتناکی داشت.

ترامپ در یکی از این پیام‌های خود نوشت: به دلیل آنچه من انجام دادم که باید ۲۰ سال پیش به انجام رسانده بود، دموکرات‌ها و رسانه‌های جعلی سعی دارند تروریست سلیمانی را به‌عنوان یک مرد فوق‌العاده جلوه دهند. چپ‌گرایان افراطی و دموکرات‌های بی‌مسئولیت هر کاری را که من در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و سایر انجام می‌دهم، دست‌کم می‌گیرند.

رئیس‌جمهور آمریکا در یکی دیگر از این پیام‌ها نیز خودداری معترضان ایرانی از پا گذاشتن روی پرچم ایالات متحده در جریان تظاهرات ضد حکومتی در تهران را نیز «پیشرفت بزرگ» تلقی کرد.

گفتنی است در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در عراق از سوی آمریکا در بامداد ۳ ژانویه جاری تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا گرفته و ایران بامداد دو روز پیش در واکنش به کشته‌شدن سلیمانی ده‌ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

پنتاگون نیز اعلام کرد که ایران با بیش از ۱۲ موشک بالستیک دو پایگاه عین الاسد و اربیل در عراق را هدف قرار داده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024