جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 12.01.2020, 21:49

گزارش خبرنگاران فارس از تجمع در میدان آزادی تهران

* در پی فراخوان گسترده در فضای مجازی و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای که به بهانه بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی صورت گرفت، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

* بیشترین جمعیت معترضان در ضلع شمالی میدان آزادی، حد فاصل ورودی بزرگراه جناح و پایانه مسافربری شمال غربی میدان حضور دارند.

* پلیس اجازه تجمع نمی دهد و افراد در دسته های حدودا ۵۰ نفره اجتماع کردند که طبق برآورد خبرنگاران فارس مجموعا  تعداد تجمع کنندگان به حدود ۱۰۰۰ نفر می رسد.

* با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تند تر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

* تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند. ما اهل جنگیم بجنگ تا بجنگیم ، مرگ بر دیکتاتور، و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید.

* به دلیل حضور پر تعداد پلیس و تجمعات پراکنده، ترافیک نسبتا سنگین در محدوه میدان آزادی ایجاد شده است.

* تجمع‌کنندگان بدون توجه به تذکرات پلیس، سد کردن مسیر تردد مردم را ادامه دادند و همین موضوع، باعث ایجاد درگیری‌هایی پراکنده بین این افراد با مأموران نیروی انتظامی شد.

* از دقایقی پیش و حوالی ساعت ۲۲ خبرنگاران ما گزارش دادند به جز جمعیت اندک در شمال میدان آزادی در بقیه نقاط وضعیت عادی است و مردم تردد معمولی را از سر گرفته‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024